مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد؛

اداره ۴۴ مدرسه استان قم به صورت هیئت امنایی/ برای شهریه مدارس خاص تلاش کرده ایم تا حداقل افزایش را داشته باشیم

شیخ الاسلام گفت:با تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی و دو شیفته شدن مدارس استان، تعداد آموزشگاه‌های هیئت‌امنایی به ۴۴ مدرسه رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نحوه عملکرد مدارس هیئت‌امنایی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین جلب و جذب صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به آموزش و پرورش است که این طرح در جلسه ۷۸۸ شورای عالی آموزش و پرورش مصوب و دستور اجرای آن به ادارات کل ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اولویت ثبت‌نام در این مراکز را با منطقه جغرافیایی و محدوده آن دانست و تصریح کرد: مجوز هیئت‌امنایی مدارس به‌صورت موافقت اصولی موقت صادر می‌شود و در صورتی که عملکرد مدرسه از نظر شورای آموزش و پرورش منطقه اثربخش باشد، اداره مدرسه به‌صورت هیئت‌امنایی با رعایت مقررات واگذاری مدارس انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مدارس هیئت‌امنایی در سطح استان قم، تصریح کرد: به دلیل تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی و دو شیفته شدن اغلب مدارس در حال حاضر در سطح استان قم ۴۴ مدرسه به‌صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شوند؛ به‌نحوی‌که با درخواست مدارس در صورت تمایل در شورای آموزش و پرورش مطرح شده و بعد از بررسی، پیگیری و تصویب، تغییر شرایط می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم،یادآورشد: یکی از مواردی که قانون‌گذار در اختیار هیئت امنا قرار داده اتخاذ تصمیم در مورد برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه است که شامل دروس جبرانی، تکمیلی، تقویتی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و اردو‌ها و بازدید‌های علمی می‌شود.

شیخ‌الاسلام در زمینهٔ میزان وجه دریافتی از سوی اولیا که صرفاً برای برگزاری خدمات آموزشی و پرورشی تحت عنوان فوق‌برنامه ارائه می‌شود یادآور شد: بر اساس تعیین هیئت‌امنا و هماهنگی با شورای عالی مناطق، هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه مقطع ابتدایی مبلغ ۱۸۰ هزار تومان و مقطع متوسطه اول ۲۱۰ هزار تومان، متوسطه دوم نیز مبلغ ۲۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: در مسأله سرویس مدارس، رانندگان و تاکسی داران هم صحبت‌های به حقی در رابطه با افزایش هزینه‌ها دارند که باید به آن‌ها نیز توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشت مردم و همشهریان در اولویت اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر مقدس قم نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان را در سال ۹۸ – ۹۹ را ۱۸ درصد افزایش دادند.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه مربوط به اداره کل آموزش و پرورش استان قم است، اعم از شهریه مدارس خاص یا پیش دبستانی‌ها، تلاش کرده ایم تا حداقل افزایش را داشته و بتوانیم به عنوان اولیای دوم دانش آموزان، وضعیت مالی مردم را در نظر داشته باشیم.

با این افزایش، تاکسی سرویس‌هایی که پنج شنبه‌ها تعطیل باشند، نرخ آن‌ها ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان و در صورتی که دانش آموزان را در روز پنج شنبه نیز جابجا کنند، نرخ آن‌ها ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم در روز ۲۴ تیرماه، اعضا با افزایش ۱۸ درصدی نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان موافقت کردند، البته این نرخ ویژه خودرو‌های پژو، سمند و تیبا اعلام شده است.

سرویس مدارس که زیر نظر تاکسیرانی فعال بوده، باید حداکثر ۴ دانش آموز را جابجا کنند و به اولیای دانش آموزان توصیه شده است تا فقط از این تاکسی سرویس‌ها استفاده کنند.

در سال تحصیلی گذشته، حدود ۲۵۰ هزار دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل بودند.

انتهای پیام/ح

۴۴ مدرسه استان قم به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود

برچسب ها: آموزش وپرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار