جنگل کاری در ۱۰۶ هکتار از مراتع شهرستان تویسرکان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: جنگلکاری در ۱۰۶ هکتار از مراتع سرکان، شهرستان تویسرکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان امروز در مراسم جنگلکاری مراتع سرکان شهرستان تویسرکان از محدوده طرح بوم سازگان جنگل گفت: این درخت‌ها از نوع گلدانی هستند و نیاز کمی به آبیاری دارند.

او با بیان اینکه در هر هکتار در این مراتع بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درخت کاشته می‌شود افزود:در سال‌های بعد این مناطق بررسی و با نظر کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان به جای درختانی که خشک شده اند درختان جدیدی کاشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بر کاشت درختانی با مصرف آب پایین و با توجه به وضعیت آب و هوایی هر منطقه در جنگل‌ها گفت: ما در این محدوده ۱۰۶ هکتاری شهر سرکان درختان سماق، ارژن و بادامک را می‌کاریم که به جز اولین دوره کشت نیاز به آبیاری نداشته باشند.

این درختان که در مراتع استان کاشته می‌شوند نیاز به آبیاری در سال‌های آینده ندارند و خود باعث می‌شوند تا میزان نفوذ پذیری آب در خاک افزایش یابد و جلوی فرسایش خاک در مراتع گرفته شود.

اسفندیار خزایی با بیان اینکه بر اساس مصوبات استانی امسال باید هزار هکتار جنگلکاری در استان داشته باشیم افزود: بر اساس این مصوبه ما در هر شهرستان حداقل ۱۰۰ هکتار جنگلکاری داریم و با حمایت‌های مردم و فرماندار تویسرکان دنبال پیگیری برای تامین اعتبار برای ۵۰۰ هکتار جنگلکاری در شهرستان تویسرکان هستیم.

انتهای پیام/ا

توسعه هزار هکتاری جنگلکاری در استان همدان

برچسب ها: فشار خون ، غربالگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار