وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

قبل از نامه رئیس جمهور کار ارزیابان وزارت بهداشت آغاز شده بود/ برای تمام ارز‌های اختصاص یافته به دارو مستندات وجود دارد

نمکی گفت: پیش از آنکه رئیس جمهور درباره مستندات ارز نامه ای بنویسد، ارزیابان وزارت بهداشت ماموریت خود را آغاز کرده بودند.

قبل از نامه رئیس جمهور کار ارزیابان وزارت بهداشت آغاز شده بود/ برای تمام ارز‌های اختصاص یافته به دارو مستندات وجود داردبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر که در دانشگاه علوم پزشگی تهران  درحال برگزاری است و در جمع خبرنگاران  درباره  نامه رئیس جمهور به چهار وزیر دولت اظهار کرد: کار وزارت بهداشت قبل از نامه رئیس جمهور آغاز شده بود  و تیم های ارزیاب مشغول بررسی هستند؛ گزارش نتایج این گزارش به رئیس جمهور، رسانه ها و مردم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به ارز پزشکی بیان کرد: برای تک تک ارزهای اختصاص یافته به دارو و تجهیزات پزشکی، مستندات لازم  وجود دارد و گزارش آن به زودی آماده می‌شود.

وزیر بهداشت در ارتباط با راه اندازی سامانه مصور سازی اطلاعات جمعیتی سلامت و بیماری در ایران(ویزیت)، گفت: در این سامانه میزان ابتلا به بیماری های غیر واگیر در هر شهر و استان به تفکیک و در سطح ملی، وجود دارد که می تواند برای برنامه ریزی مدیران مربوطه مورد استفاده قرار گیرد.

برنامه و کنترل فشار کمک بزرگی در کاهش مرگ و میر‌ها دارد

نمکی گفت: امروزه موضوع بیماری غیر واگیر در مرگ و میر مردم کشورمان اهمیت زیادی دارد به طوری که من در ۳۰ سال گذشته اداره کل بیماری غیر واگیر را تشکیل دادم.

وی با بیان اینکه در برنامه کمپین ملی فشار خون ۲ میلیون ۷۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به عارضه فشار خون بالا شناسایی شده‌اند گفت: این افراد از بیماری خود هیچ اطلاعی نداشته و ۳۰ درصد جمعیت کمپین فشار خون در مرحله قبل از شیوع و بروز بیماری فشار خون هستند؛  این برنامه و کنترل فشار خون کمک بزرگی در کاهش مرگ و میر‌ها دارد.

وزیر بهداشت درباره طراحی سامانه اطلاعات مصور سلامت گفت: این سامانه اطلاعات خوبی در زمینه بیماری غیر واگیر در سطح استان‌ها با گستره ملی را  به کارشناسان می‌دهد و وزارت بهداشت در راستای آگاه سازی و کاهش عوارض بیماری غیر واگیر پکیچ‌های مختلفی ویژه مدیران نظام سلامت افراد بین بخشی و مردم تدوین و آماده کرده است .


بیشتر بخوانید: بروکراسی های خدمات پزشکی و پرستاری حذف می‌شوند


نمکی ادامه داد: در زمینه بیماری واگیر وزارت بهداشت می‌توانست به تنهایی با برنامه ریزی دقیق آن‌ها را کنترل کند، اما موضوع بیماری غیر واگیر کاملا تفاوت دارد و مشارکت بین بخشی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: پکیج‌های طراحی شده به وسیله وزارت بهداشت اطلاع رسانی به مردم را از طریق موبایل و آموزش‌های راه دور انجام می‌دهد و وزارت بهداشت سعی دارد بعد از کمپین فشار خون کمپین دیابت را راه اندازی کند.

وزیر بهداشت با اشاره به واردات داروی فاکتور ۸ گفت: این دارو در داخل کشور تولید می‌شود از زمانی  که من به وزارت بهداشت آمده‌ام با رویه حمایت از تولید داخل واردات دارویی که  استاندارد‌های لازم را کسب کرده باشد  ممنوع است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار