اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۷۷ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۷۷ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نامدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران استان گفت: امسال با عنایت مقام معظم رهبری، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای ۷۷ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در ۱۸ شهرستان استان تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: ۳۹ طرح از طرح‌های مذکور در حوزه آبخیزداری و ۳۸ طرح در دیگر حوزه‌های منابع طبیعی اجرا می‌شود که ۲۷ درصد اعتبار ۳۰ میلیاردی امسال به صورت نقدی تخصیص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین گفت: پارسال هم ۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافت که با این اعتبار، در سطح ۱۸۰ هزار هکتار از استان، عملیات آبخیزداری و منابع طبیعی آغاز شده که بخشی از آن امسال به نتیجه می‌رسد.

نامدار با اشاره به اینکه از سال ۷۱ تا ۹۷، ۵۴ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و ۲۵۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده بود، افزود: این درحالی است که فقط در سال گذشته برای اجرای ۳۲ طرح در ۱۴ شهرستان، ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و امسال نیز ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در مجموع برابر با اعتبارات جذب شده در ۲۵ سال گذشته است.

وی گفت: توسعه ۸۸ هکتاری جنگل‌های ارسباران، تولید ۳۳۰ هزار اصله نهال جنگلی، اجرای ۲۷۸ هکتار عملیات بیولوژیکی برای افزایش عمر سد ستارخان، اجرای عملیات قرق در ۱۰ هزار هکتار مرتع، بذرپاشی مراتع در ۱۱۸۰ هکتار و اجرای عملیات کاداست یا حدنگاری در ۱۹۳ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی است که پارسال اجرا شده و بخشی از آن در حال اجراست.

نامدار همچنین با اشاره به این که در حال حاضر ۱۳ میلیون متر مکعب بیش از میزان تغذیه سالانه سفره‌های زیرزمینی، برداشت آب از این سفره‌ها انجام می‌گیرد، گفت:

حفظ منابع آب و خاک، بهبود پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و مراقبت از جنگل‌ها و مراتع و در کنار آن، بهبود وضع معیشت آبخیز نشینان، از اهداف عمده سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است.

 

انتهای پیام/ش

تولید ۳۳۰ هزار اصله نهال جنگلی د منطقه ارسباران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار