در جلسه اضطراری کمیسیون بهداشت مجلس صورت گرفت؛

تشکیل کارگروه سه جانبه طرح افزایش ظرفیت پزشکی/ برخی نمایندگان امضا خود را پس گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت گفت: کارگروه سه جانبه طرح افزایش ظرفیت پزشکی تشکیل شد تا به موضوع رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت مجلس با حضور معاون آموزشی و معاون کل وزارت بهداشت با برخی از امضاکنندگان طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی برگزار شد.

 مرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان درباره نتیجه این جلسه و سرانجام طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی گفت: مقرر شد تا کارگروهی متشکل از مسئولان وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شواری اسلامی و نمایندگان امضا کننده طرح دو فوریت افزایش ظرفیت پزشکی تشکیل شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کارگروه با حضور اعضاء تشکیل جلسه خواهد داد تا پیرامون موضوع افزایش ظرفیت پزشکی کار کارشناسی انجام شود. جلسه نخست پس از تعطیلات مجلس برگزار و نتیجه پس از بررسی کارشناسان و برگزاری جلسات مشترک اعلام خواهد شد.

خاتمی در پاسخ به سئوالی در خصوص پس گرفتن امضاء از سوی برخی نمایندگان تصریح کرد: پس از انتشار خبر مذکور، گویا برخی از نمایندگان امضا کننده، امضای خود را پس گرفته اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما مخالف طرح دو فوریتی افزاش ظرفیت پزشکی هستیم، گفت: در حال حاضر، نیرو، امکانات، زیرساخت و اعتبارات لازم برای افزایش ظرفیت پزشکی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: مافیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستان/ مسئولانی که سودای پزشک‌شدن فرزندشان را دارند


افزایش ظرفیت پزشکی ارتباطی به ماندگاری پزشکان ندارد

خاتمی درباره این موضوع که برخی کمبود پزشک در مناطق محروم را علت درخواست افزایش ظرفیت پزشکی اعلام می‌کنند، گفت: نگهداشت پزشک در مناطق محروم، مقوله دیگری است و با کمبود پزشک تفاوت دارد.

نماینده مردم ماهنشان و شهرستان ایجرود با تاکید بر اینکه کمبود پزشک به صورت جدی نداریم، بیان کرد: با مصوبه قبلی مجلس که تربیت نیرو بر اساس سهمیه مناطق محروم است، به تدریج کمبود پزشک در مناطق محروم برطرف خواهد شد و حتی تا چند سال آینده به حد اشباع خواهد رسید و نیازی به افزایش ظرفیت پزشکی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
همینجوریش بیسوادن؛ چه برسه به قبولی رتبه های نجومی و نورچشمی های اونور آبی!!!
آخرین اخبار