انتشار غیرمجاز پرونده پزشکی بیش از ۳۲ میلیون بیمار

تعداد پرونده‌های پزشکی هک شده بیماران در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

انتشار غیرمجاز پرونده پزشکی بیش از ۳۲ میلیون بیمار در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌ شرکت‌های امنیت شبکه نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۳۲ میلیون پرونده پزشکی بیماران مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و اطلاعات آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده است. تعداد پرونده‌های پزشکی هک شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۵ میلیون بوده است و آمار کنونی حاکی از رشد بیش از دو برابر سرقت اطلاعاتی از بیماران است.


بیشتر بخوایند: جولان گسترده نرم‌افزارهای مخرب در فروشگاه مجازی گوگل


تاکنون میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان از انتشار اطلاعات پزشکی خود در فضا‌های غیرمجاز شکایت کرده‌اند و خواستار ارتقاء امنیت شبکه برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی شدند. با توجه به شرایط خاص و موقعیت اجتماعی و سیاسی برخی از بیماران، انتشار هرگونه اطلاعات از وضعیت جسمانی آن‌ها می‌تواند منافع شخصی و حتی در مواردی منافع گروه و یا جامعه‌ای را به خطر اندازد. به نظر می‌رسید هکر‌ها نیز برای تحقق اهداف سودجویانه خود و اخاذی از بیماران دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

افزایش قابل توجه دستبرد اطلاعاتی هکرها به پرونده‌های پزشکی

هکرها در موارد زیادی از این دستبرد‌های اطلاعاتی از پرونده‌های پزشکی، سیستم‌های شخصی و حساب‌های کاربری پزشکان که با تعداد زیادی از بیماران در ارتباط هستند را هک می‌کنند و پس از بدست آوردن داده‌های لازم این اطلاعات را در فضا‌هایی موسوم به شبکه تاریک-dark web به اشتراک می‌گذارند و یا به فروش می‌رسانند.

انتشار غیرمجاز پرونده پزشکی بیش از ۳۲ میلیون بیمار در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی

البته بیماران تنها اقشاری از جامعه نیستند که هدفی ایده‌آل برای کاربران غیرمجاز و هکر‌ها به نظر می‌رسند بلکه افسران پلیس و مردم عادی نیز بار‌ها و بار‌ها مورد سرقت اطلاعاتی قرار گرفته‌اند. به تازگی در شهر لس‌آنجلس اطلاعات شخصی و اداری حدود ۲۰۰۰۰ افسر پلیس در شهر لس‌آنجلس کشور ایالات متحده آمریکا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته‌اند.

انتشار غیرمجاز پرونده پزشکی بیش از ۳۲ میلیون بیمار در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی

اما شاید آنچه بیش از موارد مذکور در ماه‌های اخیر سر و صدا کرده است نفوذ غیرمجاز به حساب کاربری ایمیل بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از طریق بدافزار TrickBot بوده است. امروزه امنیت شبکه و حفاظت از حریم خصوصی کابران در اولویت اول بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری قرار گرفته است و کارشناسان بسیاری با تلاش فراوان به دنبال جلوگیری از هرگونه نفوذ غیرمجاز هستند.

انتهای پیام/

هکرها پرونده پزشکی میلیون‌ها کاربر را مورد دستبرد قرار دادند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
مطب پزشکانی که کارت خوان ندارن با چه شماره تخلف را گزارش بدیم.؟؟؟
ایا برخوردی صورت میگیرد با اینگونه پزشکان سود جو؟؟
چگونه از یک کارمند بدبخت که هنوز حقوقش واریز نشده اول کار مالیات از حقوقش کسر میشه ولی پزشکان با ماهی 70 تا 100 میلیون درامد مالیات ندن.......
آخرین اخبار