جولان گسترده نرم‌افزارهای مخرب در فروشگاه مجازی گوگل

برخی از برنامه‌های موجود در فروشگاه مجازی گوگل به وضوح برای سرقت اطلاعات از کاربران طراحی شده‌اند.

حضور گسترده نرم‌افزارهای مخرب در فروشگاه مجازی گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کاربران در فضای مجازی پس از دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مختلف، اجازه دسترسی به محتوای گوشی خود را به برنامه تازه نصب شده می‌دهند. حال برخی از این برنامه‌ها بدون دریافت هیچ چگونه اجازه‌ای از کاربران به صورت غیرمجاز اطلاعات آن‌ها را مورد سرقت قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید: جاسوسی خاموش گوشی‌های اندروید


به دلیل گستردگی تعداد کاربران سیستم عامل اندروید در سراسر جهان، هکر‌ها و کاربران غیرمجاز زیادی با طراحی بدافزار‌ها و اپلیکیشن‌های مخرب به دنبال آسیب رساندن به صاحبان دستگاه‌های هوشمند اندرویدی هستند. در میان فروشگاه‌های موجود برای دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید، Goole play یا همان برنامه فروشگاه مجازی گوگل بیشترین میزان کاربر در کشور‌های مختلف را به خود اختصاص داده است.

سرقت اطلاعاتی از کاربران Google Play در سایه بی‌توجهی مسئولان گوگل

همه روزه میلیون‌ها کاربر نرم‌افزار‌های گوناگونی را از Google Play دانلود و نصب می‌کنند. گوگل با استفاده از ابزار‌های مختلف ایمنی و امنیت کامل اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه خود را تضمین کرده است، اما بررسی‌های جدید از سوی شرکت امنیت شبکه Avast حاکی از آن است که برخی از اپلیکیشن‌های موجو در Google play به بدافزار‌های مخربی مجهز بوده و جهت سوء استفاده از اطلاعات کاربران طراحی شده‌اند.

حضور گسترده نرم‌افزارهای مخرب در فروشگاه مجازی گوگل

این برنامه‌ها بعضی اوقات به اطلاعات مهمی نظیر پیام‌های کوتاه موجود در گوشی، موقعیت مکانی و ... دسترسی پیدا می‌کنند. آنچه بیش از پیش موجب نگرانی کارشناسان امنیت شبکه شده است تعداد بسیار بالای دانلود برخی از این برنامه‌های آلوده است. شرکت Avast بدون ذکر نام اپلیکیشنی خاص گفت: تعدادی از این برنامه‌ها بیش از ۱۳۰۰۰۰ بار دانلود شده‌اند.

حضور گسترده نرم‌افزارهای مخرب در فروشگاه مجازی گوگل

دامنه عملکرد برنامه‌های مخرب موجود در Google Play تنها به سرقت اطلاعاتی محدود نبوده و برخی از آن‌ها با وجود ترویج خشونت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اگرچه تحقیقی در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز چنین اتهاماتی را علیه گوگل مطرح کرده بود، ولی مسئولان این غول فناوری آمریکایی بدون توجه به امنیت کاربران همچنان اجازه فعالیت به این برنامه‌ها را می‎‌دهند.

انتهای پیام/

گوگل پلی محلی امن برای دانلود اپلیکیشن‌های ناامن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار