سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در شب شهادت امام جواد (ع) غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی در شب شهادت امام محمد تقی (ع) مملو از حضور زائران و عاشقانی است که برای عرض تسلیت به این مکان روحانی و ملکوتی آمده اند.

زائران و مسافران از اقصی نقاط فارس خود را به این مکان مقدس و ملکوتی رسانده اند تا شهادت فرزند امام رضا (ع) را به عموی بزرگوارشان تسلیت گویند.

سخنرانی حجت الاسلام کفیل از مدرسان حوزه علمیه قم پیرامون سیره و زندگانی امام محمد تقی (ع) و مرثیه سرایی از برنامه‌های آستان مقدس در شب شهادت این امام همام است.

در سایر بقاع متبرکه استان فارس به همین ترتیب مراسم‌های سوگواری شهادت امام جواد (ع) به خصوص بقاع متبرکه شاخص امشب و فردا شب اجرا خواهند شد.

امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه، تقی و جواد، فرزند امام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان است که پس از شهادت پدر بزرگوارش در هشت‏ سالگی به امامت رسید.

مامون هفتمین خلیفه عباسی پس از شهادت امام رضا (ع) از امام جواد (ع) دل جویی کرد و دخترش ام الفضل را به عقد وی درآورد.

این امام همام به دست همسرش، معتصم، خلیفه عباسی و جعفر، پسر مأمون، به وسیله انگورآغشته به زهر به شهادت رسید و در کنار جدش امام موسی کاظم (ع) در مقابر قریش شهر بغداد - که امروز به آن کاظمین می‏گویند مدفون شد.
انتهای پیام/م

سومین حرم اهل بیت (ع) غرق در عزا و ماتم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.