آلمان: با خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشکی، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در صفحه شخصی توئیتر نوشت با خروج رسمی آمریکا از پیان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد.

آلمان: با خروج آمریکا از منع گسترش موشک‌های میان‌برد، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در صفحه شخصی توئیتر نوشت با خروج رسمی آمریکا از منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه، اروپا بخشی از امنیت خود را از دست داد.

ماس افزود: «در اوج جنگ سرد، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق توافق کردند موشک‌های میان برد هسته‌ای خود را در اروپا از بین ببرند. به اعتقاد من، امروز نیز لازم است بار دیگر موفق شویم مقرراتی را در خصوص توافق برای خلع سلاح و کنترل تسلیحات وضع کنیم تا از یک مسابقه تسلیحاتی جدید بر سر سلاح‌های اتمی جلوگیری به عمل آوریم.»

وی افزود: «چالش‌هایی که اکنون با آن‌ها مواجهیم با خاتمه یافتن این پیمان، بزرگتر شده اند. این مشکلات، دیگر تنها محدود به اروپا نیستند.»

ماس افزود: «از روسیه و آمریکا می‌خواهیم هر چه بیشتر به فکر حفظ پیمان «استارت جدید» به عنوان پایه و ستون کنترل تسلیحاتی جهانی باشند. قدرت‌های اتمی نظیر چین هم باید مسئولیت خویش را در مساله کنترل‌های تسلیحاتی ادا کنند، چون در مقایسه با دوران جنگ سرد از وزنه بیشتری برخوردار شده اند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار