کابل: دولت افغانستان نقش اساسی در تصمیم گیری برای خروج نیروهای خارجی ایفا کرد

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: دولت افغانستان نقش اساسی در تصمیم گیری برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان ایفا کرده است.

کابل: دولت افغانستان نقش اساسی در تصمیم گیری برای خروج نیروهای خارجی ایفا کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درانی وزیری، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: دولت افغانستان نقش اساسی در تصمیم گیری برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان ایفا کرده است.

معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: دولت افغانستان از آمریکا خواسته است که هزینه های اضافی نظامی خود را در افغانستان کاهش داده و به جای آن، پروژه های سرمایه گذاری خود را در کشور افزایش دهد.

وی افزود:  امروز دور هشتم مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه آغاز خواهد شد. 

این سخنان در حالی است که روز گذشته روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده بود که آمریکا در چارچوب توافق اولیه با گروه طالبان آماده است تا هزاران نظامی خود را از افغانستان خارج كند.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است که شمار سربازان این کشور در افغانستان از 14 هزار به 9 تا 8 هزار کاهش خواهد یافت و این کاهش نیرو در ازای برقراری آتش بس و قطع رابطه طالبان با القاعده به عنوان بخشی از توافق اولیه برای پایان دادن به جنگ هجده ساله افغانستان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار