روح انسان پس از مرگ چه چیزهایی را می بیند؟/ چهار عملی که از سختی‌های مرگ می‌کاهد

مرگ از قوانین فراگیر جهان هستی است که طی آن روح آدمی از بدن جدا و وارد عالم برزخ (عالمی میان دنیای مادی و فرا مادی) می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرگ سنتی همگانی و از قوانین فراگیر جهان هستی است که طی آن روح آدمی از بدن جدا و وارد عالم برزخ (عالمی میان دنیای مادی و فرا مادی) می‌شود. روح آدمی در آنجا به زندگی ابدی خود پس از مرگ تا روز قیامت ادامه می‌دهد.

روح انسان پس از مرگ هوشیار است و بر حوادث درک دارد؛ مرسوم است که آدمی تا زمانی که زنده است خواب و پس از مرگ بیدار و هوشیار می‌شود؛ برخی از واقعیت‌ها در زمان حیات بر انسان پوشیده است و لحظه مرگ آشکار می‌شود. در لحظه مرگ رابطه انسان با اطرافیان و اطرافیانش با او قطع می‌شود و نمی‌تواند حالات و مواردی را که می‌بیند، برای اطرافیانش توضیح دهد.

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

هنگام مرگ برخی از چیز‌هایی که آدمی قادر به دیدن آن نبوده مانند شیطان و فرشتگان در برابر دیدگانش ظاهر می‌شوند. انسان با مشاهده ملک الموت و دنیای ناآشنای اطرافش، متوجه پایان زندگی دنیایی خود می شود. نیکوکاران، فرشتگان قبض روح را به شکل زیبا و همراه با بشارت، سلام و تحیت مشاهده می‌کنند و کافران و ستمکاران، فرشتگان را بیم دهنده و با چهره‌های ترسناک می‌بینند. هر انسانی پس از مرگ، فرشتگان ثبت اعمال را می‌بیند و بلافاصله از وضع خود، بهشتی و اهل سعادت یا جهنمی و اهل عذاب بودن خود آگاه می‌شود. در اولین مراحل انتقال یا مرگ و زندگی در برزخ، روح آدمی فرشتگان مامور رزق و روزی را مشاهده می‌کند.

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

بر اساس برخی روایات، هنگام مرگ شیطان با فرزندان و یاران خود بر بالین انسان حاضر می‌شوند تا او را وسوسه کنند و در دینش به شک اندازند و او را به کفر بکشانند اما اگر فرد از مومنان حقیقی باشد، شیطان نمی‌تواند بر او غالب شود و دین و ایمانش را بگیرد. (من لا یحضره الفقیه، جلد ۱ , صفحه ۱۳۳)

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

هنگام مرگ همه انسان‌ها صالح، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) با ظاهری آراسته و مثال نزدنی بر روح فرد حاضر می‌شوند؛ اگر از مومنان باشد هنگام دیدار با این بزرگان علاقه پیدا می‌کند و عشق می‌ورزد و اگر از مومنان نباشد، هنگام مشاهده آن‌ها را از دشمنان خود می‌داند و به دیدارشان علاقه ندارد. (بحار الأنوار، ج ۸۲، ص ۱۷۴، ح ۸)

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

بر اساس روایتی از امام علی (ع) مال و اولاد و اعمال برای فرد مرده مجسم می‌شود؛ هنگامی که انسان متوجه مال خود می‌شود، می‌گوید:‌ ای مال! به خدا سوگند من بر جمع تو حریص و بر انفاق تو بخیل بودم. شب و روز خود را برای به دست آوردن تو صرف کردم و چیزی از تو را از خود جدا نمی‌کردم، پس چه سود و بهره‌ای از تو به من می‌رسد؟ مال پاسخ می‌ دهد: کفن خود را از من بگیر؛ استفاده تو از من کفنی بیش نیست.

هنگامی به فرزندان خود می رسد، می‌گوید: به خدا سوگند! من برای شما مهربان و حامی و نگهدارنده بودم، پس در این حال چه نفع و فایده‌ای از شما به من می‌رسد؟ فرزندان می‌گویند: ما تو را به قبر و گودالی که آرامگاه توست، می‌رسانیم و در آن پنهان می‌سازیم.

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

روح فرد مرده وقتی متوجه اعمال خود می‌شود، می‌گوید: به خدا سوگند! من نسبت به انجام شما میل و رغبت نداشتم و بر من گران و سنگین بودید. چه نفع و فایده‌ای از تو به من می‌رسد؟ عمل فرد اینجا می‌گوید: من قرین و همنشین تو هستم؛ در قبر و روز رستاخیزت تا زمانی که من و تو بر پروردگارت عرضه شویم. (وسائل‌الشیعه، شیخ حرّ عاملی، ج ۱۶، ص ۱۰۵)

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

مومنان پس از مرگ، بهشت و درجات والای آن را می‌بینند و به دلیل جدا شدن از خانواده و نزدیکان خود حسرت و اندوه فراوانی دارند. ملک الموت به آنها بهشت را نشان می‌دهد و می گوید: اینجا منزل شماست و نعمت پایدار، اموال، خانواده و خویشاوندانت در اینجا هستند. هر کدام از خویشاوندان و خانواده ات صالح باشند، در اینجا با شما خواهند بود. آیا راضی هستی به جای مال و ملک دنیا، این نعمت‌ها را دریابی؟‌

فرد مومن در پاسخ می‌گوید: به خدا قسم مشتاقم و حاضرم.

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

در آیات قرآن کلمه موت ۱۶۵ مرتبه، قتل ۱۵۰ مرتبه، هلک ۶۸ مرتبه، وفی ۱۴ مرتبه آورده شده است و این امر اهمیت مرگ را نشان می‌دهد. بر اساس احادیث و روایات دوری از گناه، وابسته نبودن به دنیا و شهوت‌ها، انفاق مال و نیکی به والدین از سختی‌های مرگ می‌کاهند.

شرح حال چگونگی دنیای پس از مرگ/ آیا مرگ فانی است؟

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مرگ ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خواهر داغدار.
۱۵:۲۳ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
باسلام برادر عزیز وخوش قلب ومهربان ماهم امروز مراسم چهارماه ودهمین روزش راگرمی می داریم .روزجمعه ۱۲ خردادآسمانی شد.وغم واندوه فراوان وفراقش مارادربرگرفته است.شادی روح جمیع اموات وعزیز آسمانی ماصلوات.
Iran (Islamic Republic of)
آیلار موسوی
۱۸:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
سلام
مرگ اصلا ترسی نداره به نظرمن این دنیا زندان هست و وقتی مامیمیریم اززندان رهایی پیدامیکنیم اگه درموردمرگ مطالعه کنید و درمورد مرگ بفهمید خواهید دانست که چیزی شیرین تراز مرگ نیست اگه اعمالت درست باشه وبه این دنیا دل نبندی تو اون وقتی مردی میگی آخیش من چجوری اون همه مدت تواون دنیابودم
خواستم بگم که خدا مارو برای امتحان کردن به این دنیافرستاده که بدونه جای اصلی ما کجاست بااستفاده از نعمت هایی که خدا به ماداده میتونیم برای رسیدن به سعادت استفاده کنیم نه اینکه به این نعمت ها دل ببیندیم وخدا روفراموش کنیم
ماباید هرلحضه به فکر مرگ و اومدن ملک الموت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۲۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام.من یک نوجوون هستم.لطفاً دعا کنین هرچه زودتر یک ماشین زیر پای خونوادم بیاد.بخدا خسته شدم.بد دردیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
ظالمینی ک ظلم ب مردم میکنند چرا نمیترسند مگر خدای انها با خدای ما فرق داره خدایا خودت تمام ظالمان را جزاشون رو در این دنیا ودراون دنیا عذاب شان بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
به نظر من اسلن ترس نک نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
من خودم سال97مرگو تجربه کردم اون دنیا وجود داره .حتی به دکترام گفتم ولی باور نکردن.چیزای که دیدیم ،مرگ سخت تیست .مسله یه خواب انگار داری ازاین دنیا داری میری به یه جای دیگه.تاجندروز ازشدت ترس نمی تونستم بخوابم .اخه من 24سالمه .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۴۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خوب بود
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
به حق امام زمان خدا مارا به حال خودمون رها نکنه
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۵:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
من می خوام درخواب وآرام وشهید بمیرم
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۱۴:۰۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
خدایا مارا همنشین و سرباز آقا امام زمان کن انشا الله
پسری 13ساله ی سر افکنده در نزد خالقش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
خدایا درسته تا یک هفته پیش گناه کار بودم و پشت شیطان بودم ولی الان پشت شما هسم ونمازم را میخوانم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۷:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
اللهم ارزقنا زیاره الحسین (ع) یوم الورود
اونایی از مرگ میترسن طبق روایات زیارت عاشورا زیاد بخونن که خیلی موثر است
خدا برا هممون آسون کنه انشااله
به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
جوادي
۰۷:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و عرض ادب، آيا كسي را سراغ داريد كه از آن دنيا برگشته باشد و با سند و مدرك متقن اين موارد را بيان كرده باشد؟
ما زمان حال را فراموش كرده ايم ولي تمام لحظات گذشته و آنچه قرار است در آينده اي نامعلوم رخ دهد برايمان بسيار اهميت دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
کافی است توی همین زمان حال به خدای خودت ایمان داشته باشی و به خلق بدی نکنی و کار خیر انجام بدهی
Latvia
احمد
۰۶:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام به نظرم بد نیست دوستان یه سری به قرآن بزنن بعدا واقیعات رو پس از مرگ حس میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
خدایا درسته گناه کارم و بیخیال ولی خیلی ضعیفم دستمو ول نکن. جز پناه تو پناهگاهی نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
خوب بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایاتوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایاازگناهان من گناه کاربه بزرگی وبخشندگی خودت درگذر.خدایامن رابه راه راست ودوری ازگناه هدایت کن وموقع گناه قفلی برزبانم بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
گهگاهی در دل شب، صبح زود یا تنگ غروب، اگر شما عزیزان گذری داشته باشید به وادی خاموشان یعنی گورستان، در آنجا می بینید انسان هایی که در دنیا این همه ادعا داشتند، مال من، قدرت من، ثروت من، خلاصه می بینید آنانی که در دنیا این همه من و ما می گفتند، در آنجا خاموشند و خاموش، اگر ازآنان سوال کنید که آن همه ادعا و سروصدا کجا و این سکوت ومرگ و خاموشی کجا؟ اگر به آنان اذن داده شود که سر از خاک بردارند، خواهند گفت: الله اکبر از آن همه گمراهی وضلالت، بی باکی و رذالت، سرمستی و غفلت!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۲۱:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
به نام خدا : هر کس که بداند و با دلائل عقلی پی برده باشد که جهان هستی را خالقی دانا و تواناست و هیچ چیزی خود به خود و بر اثر تصادف و جهش و تکامل و این ایرادات بنی اسرائیلی به وجود نیامده و جهان بیهوده ساخته نشده بلکه دانای حکیم خداوند متعال دنیا را با هدف و درایت ساخته و بسوی اوج زیبایی هایش که همانا آخرت است پیش می راند و اگر کسانی کوته نگر و کم خرد خدا را و آخرت را منکر شوند مقصر جز نادانی خودشان هیچ کس دیگری نیست !!
Iran (Islamic Republic of)
حمزه ای
۲۱:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
با سلام من موعظه نمی کنم چون نه انسان مومنی هستم نه عالم اما واقعیت مرگ برای انسان با هر اعتقاد و منشی غیر قابل انکار است ودرست زندگی کردن هم مورد تایید همه انسانها با هر نوع عقیده ای
وتمام مردان الهی درست زندگی کردن را ترویج می کنند پس راه آنها مقبول وفطری است پس بیاییم اینقدر بدنبال بهانه وتمسخر راه حق نباشیم وبه خاطردنیا که در مقابل آخرت لحظه ای است برای حق ودرست زندگی کنیم که اگر اشتباه کنیم راه برگشت ناپذیر است و اگر به فرض محال آن دنیا هم توهم باشد باز در اینجا آرامش داشته ایم پس بازهم نفع برده‌ایم چون آرامش به نگرش انسان بستگی دارد وبااسایش متفاوت است
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۰:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
کاش به دنیانیامده بودم تواین دنیابایدسروته حقوقمون رابکشیم ذره ذره کنیم تازندگیمون اداره بشه .وقتی هم مردیم بایدجواب اشتباهاتمون رابدهیم .خدایامارابه خاطراشتباتی که کردیم مجازات نکن که اگرامیدبه رحمت تونبودناامیدمی شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدايا زندگي همه رو ختم بخير بگردان تا زماني كه زنده ايم محتاج كسي نباشيم مرگ راحت و آمرزيده از اين دنيا بريم خير دنيا و آخرت را نصيب همه بگردان
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۸:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
من مرگ نزدیک عمه ام را دیدم. واقعا روزی که فوت شدن ساعت ها از درد پا ناله می کرد. اما تقریبا یک ساعت درد نداشت و فقط بچه هاشو میخواست اما بچه های نامردش... . و اینکه صبح زود هی میگفت بهم قند بدید و از قدیم میگن اینا که اینجوری چیزی میخورن توشه راه برمیدارن. اما لحظه مرگ آرومی داشت. خدا رحمت کنه همه آدمایی که دستشون از دنیا کوتاهه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
شب اول قبرعلی به فریادمون برسه انشاالله بلندصلوات بفرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۱۶:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
مقاله مفید بود ممنونم
Germany
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
الهم اغفر للمومنین والمومنات ، والمسلمین والمسلمات ،الاحیاء منهم والاموات ، تابع بیننا و بینهم فی الخیرات، انک مجیب الدعوات، و انک علی کل شی قدیر، برحمتک یا ارحم الراحمین ، بحرمة فاتحة مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۵:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اللهم ارزقنی شفاعه الحسین ( ع ) یوم الورود .
Canada
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
استغفر الله ربی و اتوب الیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خداوند رحم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
برجمال حضرت مهدی صلوات بفرس
Iran (Islamic Republic of)
خان محمدعلی آقا
۱۶:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایا هممونو ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایا به حق ائمه اطهار به ما رحم کن ما را ببخش.ما روسیاهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایا از گناهانمان بگذر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدا آخرعاقبت همه رو ختم به خیرکنه وبه همه رحم کنه تا با ایمان وعشق اعمه السلام الله ازدنیابریم وتاوقتی هم که دردنیاهستیم درست بندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
ما چون در زندگی خیلی سختی می کشیم یک راست می رویم بهشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اره بشین تا بری بهشت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خیال واهی و خامه اگه فکر کنی چون الان در سختی هستی بعدا بهشت نصیبت میشه
وقتی در سختی بهشتی میشی
که در همین سختی به بقیه انفاق کنی از جان مال زنو بچت به خاطر خدا بگذری تو یه کلام بنده خدا باشی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایا چشم مومنان را بر جمال مهدی فاطمه س روشن کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
کسانی که تجربه مرگ داشتن چیزهای دیگری تعریف می کنند. در واقع دیدار با معبود سراسر عشق و نور هست. البته کم کاری در این دنیا موجب پشیمانی شدید خواهد شد اما همه افراد چه نیکوکار و چه خطاکار از نیروی فوق العاده قوی و دوست داشتنی در اون دنیا صحبت می کنند و می گن که اصلا دوست نداشتند که برگردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
یکم مطالعه کن قرآن چیزی دیگه میگه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایا مرگ مرا نزدیک گردان خسته شدم از این دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
لا ینقطع من رحمت الله..از رحمت خدا نامید نشوید..ومرگ را ارزو مکنید گناه کبیره ست.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۱۹:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
محمد جان هیچیک ازپیشوایان دینی ما باتمام سختی هایی که متحمل شدند آرزوی مرگ نکردند وتسلیم اراده خداوند بودند.ماهم که پیرو آنانیم به جای آرزوی مرگ که یچ مشکلی را حل نمی کند باید به فکر چاره جویی مشکلات بندگی خداوند خدمت به خلق وانجام عمل صالح باشیم. مرگ خودش فرامی رسد وماوارد یک زندگی بی پایان خواهیم شد. ازرحمت الهی هم ناامید مباش که خودش فرموده : لاتقنطوا من رحمت الله.
United States of America
حسین
۱۱:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
با درود وسپاس
لطفا توضیح فرمایید مستندات پژوهشیو علمی مقاله فوق از کدلم منابع میباشد ، آیا تا بحال کسی از دنیای بعداز مرگ برگشته و توضیح داده ..؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دوست گرامی . عالم خواب شاهد خوبی است . بسیاری هم برگشته اند در کتابهاواینترنت جستجو کنید.موفق باشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بله، همين عيد پارسال ، از بستگان ما در اثر تصادف به كما ميرن، با سطح هوشياري بسيار پايين و سيري در عالم برزخ داشته اند، ولي به لطف خدا بازگشتند و هر آنچه به ياد داشتند تعريف كردند،
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۶:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا پدر من یک ماه قبل از فوتش، افتاد زمین و مرحوم واقعا بدنش داشت سرد میشد ولی چند لحطه بعد حالش کاملا خوب شد و خدا یک فرصت یک ماهه بهش داد و یک ماه دیگه به ما بخشیدش، و یک ماه بعد از آن فوت شد.
پدرم خودش نمی دونست که اطرافش چی گذشته.
فقط چیزی که یادش بود میگفت جوانی بسیار خوش سیما و قد بلند دیده.
بله حواهر و برادرهای عزیز مرگ شتریه که دم خونه همه میخوابه و تمام احادیث و آیات و روایاتم عین حقیقته.......
شادی روح تمام رفتگان صلوات.......
-
lمنتظر
۱۸:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بله دوست عزیز ایت الله نجفی قوچانی کتاب هاش موجود است سیاهت غرب و شرق مطالعه کن میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سرتو بکوب به دیوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدا مشکلاتت رو حل کنه انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
خسته نباشی...خستگیتو در کن.عزیز..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایا موقع مرگ، شیطان را از ما دور کن و ائمه اطهار و صالحان را برایمان بفرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
پس از مرگ هیچ چیز نیست همه چی تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
من که مالي ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تو اینطوری فکر کن بعدا خودت میفهمی چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بهتره یکم قرآن رو با معنیش بخونی
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضایی
۱۲:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
این اشتباه است انسان با مرگ وارد جهانی گسترده تر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
واقعا یکم فکر کنید کجا قراره بریم؟ روح چیه؟یکم فیزیک بخونید همه چی دستتون میاد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دوست گرامی شماکه نرفته ای . بیشتردقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
کافی چشمتمون رو باز کنیم خداوند این همه پیامبرواعمه رو برای مافرستادن وهمگیشون ازدنیاوآخرت وبرزخ گفتن وملیونهانشانه که آهرتی هست اما ننیبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
مرگ حقیقتی بسیار شگفت انگیز می‌باشد که انسانهای زیادی بعد از درک مقداری از آن و برگشت دوباره به زندگی درباری حقایق شگفت انگیز آن صحبت کرده اند و در این مورد کتابهایی چاپ شده از جمله کتاب آن سوی مرگ که شرح حال سه نفر که تامرز مرگ رفته اند و آن را تجربه کرده اند نوشته شده ...وای بحال کسی که خود را برای این زندگی ابدی که ادراکاتش بسیار بسیار بیشتر از دنیاست آماده نکرده باشه بعبارتی دیگر بعد از مرگ انسان نمی می‌ره بلکه زنده تر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
ناشناس ۱۲:۴۳ همه چیز فیزیک نیست متافیزیک هم هست یک کم بیشتر مطالعه کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
تازه همه چي شروع ميشه، ورود به دنياي جديد
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۶:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
از کجا میدونی؟؟
رفتی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۷:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
یکی ازدوستام یک روزقبل ازاینکه ازدنیابره کنارهم نشسته بودیم برام درددل میکرد میگفت خواب خودمو دیدم به همین زودی ازاین دنیا میرم،دوروزبعداین اتفاق افتادعمرشودادبه شما دوستان،برای شادی روحش صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
هیچوقت شده که به خواب و بیداری خودت عمیقا فکر کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دلایل خودتون رو بگین
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۲۲:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
دوست گرامی و کسانی اینگونه فکر میکنید دعا میکنم قبل از اینکه قضیه براتون ثابت بشه براه راست آمده باشید. الماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خداجون مارو همنشین اولیا قرار بده. وای به حال افرادی که علی و اولادش و ببینن و فکرکنن دشمنشون و از همنشینی با آن ها علاقه ای نداشته باشن. خدایا ما را از هر گناه دور کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدایاهنگام مرگ علی (ع) واولادمطهرش را به دادمان برسان.امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خیلی دوست داشتم خواهش میکنم هرروزیه مطلب درباره مرگ ,برزخ وقیامت بزارید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۶:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
با سلام کتاب سیاحت غرب رو مطالعه بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
الهی العفو.......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
پروردگارا مرگ را بر ما اسان گردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اوکي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
بجای اوکی بگو آمین یا رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
ببگو هم مرگ را برما آسان گردان و هم قیامت را آسان بگیر آمین یارب العالمین