تجدید حیات میدان خان به عنوان مرکز صنایع دستی بافق

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: تا پنج سال آینده با همکاری مالکان و بخش خصوصی، میدان خان به عنوان مرکز صنایع دستی بافق تجدید حیات می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق از راه اندازی هفت کارگاه صنایع دستی در مجموعه میدان خان خبر داد و افزود: سعی می‌شود تا اواخر سال جاری این تعداد به ۱۰غرفه افزایش یابد و با همکاری بخش خصوصی و مالکان، تا  پنج سال آینده این مجموعه به عنوان مرکز صنایع دستی بافق تجدید حیات می‌یابد.

او با بیان اینکه در این مجموعه حدود ۳۰ حجره می‌باشد گفت: یکی از این حجره‌ها کافه سنتی است که با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق مرمت و بازسازی میدان خان را با همکاری شهرداری بیان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از  شش میلیارد ریال برای برای میدان خان و مجموعه بافت سنتی هزینه شده است.

رنجبر تصریح کرد: اگر مالکان تمایل دارند که در این حجره‌ها با مشاغل مرتبط فعالیت داشته باشند، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق در بحث مرمت مغازه‌ها کمک و مشارکت مالی می‌کند.

قدمت میدان خان بافق به دوره زندیه_ افشاریه بر می‌گردد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ غ

احیای مجدد میدان خان به عنوان مرکز صنایع دستی بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار