۷ هکتار از مراتع طبیعی ایلام در آتش سوخت/کشف ۷ تن مرغ زنده قاچاق در چرداول/کشف ۲۷ فقره سرقت در ایلام

مهم‌ترین حوادث امروز چهاردهم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۷ هکتار از مراتع طبیعی ایلام در آتش سوخت/

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;مهم‌ترین حوادث امروز چهاردهم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

۷ هکتار از مراتع طبیعی ایلام در آتش سوخت

 فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: روز گذشته هفت هکتار از مراتع طبیعی و جنگلی ایلام در آتش سوخته است.

 سرهنگ جمال موسوی  فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: در پی تماس‌های مردمی با پلیس، مبنی بر آتش سوزی در روستای پلک لک از توابع بخش چوار بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی به محل اعزام شدند.

او افزود: گزارش ماموران انتظامی حاکی از آن است که آتش سوزی در روستای پلک لک بوده و هفت هکتار از مراتع طبیعی طعمه حریق شده است.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه تحقیقات برای مشخص شدن علت و عامل آتش سوزی در دست بررسی کارشناسان است اظهار کرد: آتش سوزی با حضور به موقع ماموران انتظامی و آتش نشانی، منابع طبیعی و همچنین کمک‌های مردمی بدون خسارت جانی مهار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در پایان با توجه به افزایش پوشش گیاهی از مردم خواست، از روشن کردن آتش و یا پرت کردن فیلتر سیگار در حاشیه جاده و داخل مراتع جدا خودداری کنند.

 

کشف ۷ تن مرغ زنده قاچاق در چرداول

 فرمانده انتظامی چرداول گفت: هفت تن مرغ زنده قاچاق از دو دستگاه کامیون کشف شده است.

سرهنگ قدرت رضایی  فرمانده انتظامی چرداول گفت: مأموران پلیس شهرستان، حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی و اجرای ایست و بازرسی مقطعی، تعداد ۲ دستگاه خودرو. ایسوزو را متوقف کردند.

او افزود:ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها هفت تن مرغ زنده قاچاق کشف کردند.

سرهنگ رضایی، با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۸۰۰ میلیون ریال ارزیابی کرده‌اند، بیان کرد:در این رابطه تعداد ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

 

کشف ۲۷ فقره سرقت در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه در راستای طرح مبارزه با سرقت ۱۸ سارق با تلاش ماموران انتظامی دستگیر شده اند، گفت: در همین راستا ۲۷ فقره انواع سرقت نیز کشف شده است.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری یگان‌های انتظامی با اشرافیت کامل و همچنین رصد‌های پلیسی در راستای مبارزه با سرقت و پیشگیری از وقوع جرایم چند طرح انتظامی را با موفقیت انجام دادند.

او ادامه داد:با تشکیل چند اکیپ ویژه، ماموران توانستند در چند عملیات جداگانه ۱۸ سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه از سارقان ۲۷ فقره انواع سرقت کشف شده است، اظهار کرد:متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در پایان از شهروندان خواست توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده افراد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

خسارات زیاد آتش سوزی در منطقه چوار ایلام

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: آتش سوزی در کوهستان‌ها و مراتع بخش چوار ایلام که به مدت بیش از سه شبانه روز ادامه داشت خسارات زیادی به جنگل‌ها و مراتع این مناطق وارد کرده است.

شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت:کمبود امکانات، کم توجهی‌های مسئولان و نبود آمادگی لازم برای واکنش سریع در این زمینه باعث تشدید این آتش سوزی‌ها و گسترش آن در مناطق بیشتری از کوهستان‌های این منطقه شد.

او بیان کرد: با ادامه آتش سوزی در روستای چنان و در منطقه تلخین بخش وار ایلام، سپاه و بسیج شامل نیرو‌های ستاد، تیپ مردم پایه امیرالمؤمنین (ع) و نیرو‌های بسیج مردمی به همراه نیرو‌های منابع طبیعی به مبارزه این آتش سوزی رفتند که سرانجام بعد از سه روز این آتش سوزی مهار شد.

شاکرمی ادامه داد:در بخش چوار ایلام این دومین مورد از آتش سوزی‌های خسارت بار بوده به شکلی که هفته پیش نیز در اثر یک آتش سوزی گسترده بخش زیادی از جنگل‌های بخش چوار به کام آتش رفته که بعد از پنج روز خاموش شد.

 

دستگیری سارق چاه‌های کشاورزی در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: سارق چاه‌های کشاورزی با ۱۰ فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت چاه‌های کشاورزی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات تخصصی، عامل سرقت‌ها را شناسایی و متهم را پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ مکی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی اموال مسروقه کشف شد، اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به ۱۰ فقره سرقت چاه‌های کشاورزی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت مطالبه به حق مردم تحویل مراجع قضائی شد.

 

هشدار رئیس پلیس فتا ایلام به کاربران فضای مجازی

رییس پلیس فتا ایلام درخصوص کلاهبرداری جدید کلاهبرداران درفضای مجازی (سایت دیوار وشیپور) تحت عنوان فروش وام کم بهره مانند وام ازدواج، وام جانبازی وایثارگری وغیره هشدارداد.

سرهنگ علی جمالی رییس پلیس فتا ایلام گفت: بر اساس پرونده‌های متشکله، برخی همشهریان فریب این قبیل افراد را خورده و ضمن ازدست دادن مالشان، موجبات تهدید از سوی کلاهبرداران نیز شده اند.

او افزود: توصیه می‌شود از آنجاییکه این قبیل فروش وام‌ها در فضای مجازی ماهیت قانونی ندارد شهروندان اعتنا نکرده و پایبیندبه مقررات جاری بانکی باشند

سرهنگ جمالی از شهروندان خواست هرگونه مورد مشکوک را در این خصوص با پلیس فتا ازطریق شماره تلفن‌های ۰۸۴۲۱۸۲۱۱۳۲الی ۰۸۴۲۱۸۲۱۳۶درمیان بگذارند.

 

کشف ۱۳۰ دست لباس عربی و ۲۳۹ کیلوگرم برنج مجهول المالک در مهران

رییس اداره تعزیرات حکومتی مهران از کشف ۱۳۰ دست لباس عربی و ۲۳۹ کیلوگرم برنج مجهول المالک در مهران خبر داد.

خیر علی طهماسبی رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهران گفت: از یک دستگاه کامیون باری در وقت ورود به کشور مقدار ۱۳۰ دست لباس عربی کشف شد.

او افزود: پروند‌های در این رابطه تشکیل و شعبه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مهران در رسیدگی حکم به ضبط کالا و جریمه به مبلغ ۸ ملیون تومان صادر که حکم صادره با تشریفات لازم اجرا وبه خزانه دولت واریز شد.

طهماسبی ادامه داد: در پرونده قاچاق دیگری مقدار ۲۳۹ کیلو گرم برنج بلا صاحب و مجهول المالک در نقطه صفر مرزی کشف شد.

او اضافه کرد: شعبه در نهایت حکم به ضبط کالا به نفع ستاد اجرایی امام خمینی ره صادر و تحویل نمایندگی استان ایلام شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهران به کشف ۵۲ عدد یاتاقان خارجی ماشین آلات قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلر خبر داد و یادآورشد: در وقت ورود به کشور تعداد ۵۲ عدد یاتاقان خارجی ماشین آلات سنگین به صورت قاچاق کشف پرونده در اختیار تعزیرات حکومتی مهران قرار گرفت.

او عنوان کرد: شعبه قاچاق کالا و ارز در بررسی علاوه بر ضبط کالا‌ی قاچاق حکم به جزای نقدی به مبلغ ۳۳میلیون تومان در حق دولت صادر رای صادره با تشریفات قانونی اجرا وبه خزانه واریز شد.

 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.