دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پژوهشگاه ICT؛ قطب روزآمد پژوهش های علمی فناوری اطلاعات/ شکوفایی استعداد نهفته افراد بواسطه پژوهشگاه

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه اساس تمام موفقیت‌ها به روزآمد بودن پژوهش‌ها مربوط می‌شود، تاکید کرد: پژوهشگاه ICT قطب روزآمد پژوهش‌های علمی فناوری اطلاعات است.

پژوهشگاه ICT؛ قطب روزآمد پژوهش های علمی فناوری اطلاعات / شکوفایی استعداد نهفته افراد بواسطه پژوهشگاهبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در خصوص جایگاه پژوهشگاه ICT برای تکمیل دانش زیرساخت تمام پروژه‌های علمی و قابل اجرا در حوزه ICT، اظهار کرد: نقش پژوهشگاه در پیشبرد امور اجرایی، غیرقابل کتمان است.

وی با بیان اینکه هر موفقیتی حاصل یک پژوهش است، افزود: پایه و اساس تمام موفقیت‌ها نیازمند روزآمد بودن پژوهش‌های انجام شده است و در صورت به‌روز کردن تحقیقات با سایر کشورهای پیشرو در علوم و فناوری اطلاعات می‌توان شاهد موفقیت قابل قبولی بود.

سلیمی در خصوص تاثیر حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه های علمی کشور گفت: وجود یک مرجع علمی برای رسمیت بخشیدن به بخشی از تخصصی‌ترین دانش‌های روز دنیا، همواره به شکوفایی آن کمک می‌کند؛ لذا پژوهشگاه ICT می‌تواند استعداد نهفته دانشجویان و نخبگان علمی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شکوفا کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم به فعالیت رسیدن خلاقیت، گفت: ما یا باید با اندیشه رقابت، استخوان‌بندی علمی خود را به‌روز نگه داریم و یا پیوسته کاسه گدایی به دست گرفته و به دانش موجود در کشورهای دیگر چشم ببندیم.

وی یادآور شد: زمانی که ما داشته‌ها و توانایی‌های خود را آماده و ارائه به بازارهای جهانی کنیم، می‌توانیم مدعی باشیم که اندیشه رقابت را در پیش گرفته‌ایم و در بسیاری از عرصه‌های حوزه ارتباطات پیشرو هستیم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از مسیرهای ارائه و عرضه آخرین پژوهش‌ها،  ارتباط پژوهشگاه ICT با سازمان‌های بین‌المللی نظیر ITU است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار