جامعه مدرسین: آیت الله محسنی از مدافعان اندیشه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ارتحال آیت‌الله شیخ محمد آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان را تسلیت گفت.

جامعه مدرسین: آیت الله محسنی از مدافعان اندیشه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله شیخ محمد آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان تاکید کرد: این عالم مبارز از مدافعان اندیشه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی بود.

در این پیام آمده است: این عالم مبارز در حیات علمی و سیاسی خود نقش‌آفرینی‌های متعدد و متنوع دینی در افغانستان داشت. تأسیس حوزه‌های علمیه، دانشگاه، تالیفات ماندگار در رجال، کلام، فقه، حدیث و مجاهدت در ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی و همچنین تلاش برای رسمیت بخشیدن به مذهب شیعه در افغانستان، بخشی از اقدام‌های این عالم برجسته است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، مردم و علمای افغانستان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان، صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت کرده است.

گفتنی است که آیت الله محسنی، رئیس شورای اخوت اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و یکی از چهره‌های برجسته علمی این کشور، شامگاه روز دوشنبه در سن 84 سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار