رئیس سازمان غذا و دارو:

یک جراحی الکتیو به دلیل کمبود دارو تجهیزات پزشکی کنسل نشده است

شانه‌ساز گفت: با توجه به تمهیدات وزیر بهداشت گفت: تا به حالا یک عمل الکتیو به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی کنسل نشده است.

یک جراحی الکتیو به دلیل کمبود دارو تجهیزات پزشکی کنسل نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: از صبح امروز نشست معاونت‌های غذایی و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی با معاونان سازمان غذا دارو آغاز شده است و به بحث‌ها و چالش‌ها در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، غذا و محصولات آرایشی بهداشتی پرداختیم.

وی ادامه داد: عمده محور‌ها بحث‌های مربوط به سیاستگذاری، تغییر خط مشی در زمینه رونق تولید، شفافیت، رصد وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی، مراقبت از سلامت ایمنی غذا و تغییر رویکرد در ارائه خدمات اداری و داروخانه‌ها از کالا فروشی به ارائه خدمات برای رضایتمندی بهتر مردم پرداختیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فشار‌های بین المللی و جنگ اقتصادی از جمله مباحث مهم در حوزه غذا و داروست و در این زمینه به بحث تامین دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم پرداختیم؛  موضوع قرارگاه با مزایای فراوان بیشتر از حد انتظار مورد توجه قرار گرفت و باید بگویم که رصد وزیربهداشت در تامین دارو و تجهیزات و نظارت در قرارگاه به حل مشکلات در شرایط تحریم کمک کرده است.

شانه ساز اظهار کرد: همچنین موضوعاتی درباره مشکلات غذا، انتظارات، مضیقه‌های اعتبارات، محصولات آرایشی بهداشتی و مسائل نظارتی که با سایر نهاد‌های خارج وزارت بهداشت در ارتباط هستیم، مطرح شد.

وی درباره تامین ارز و کمبود‌های دارویی که نگرانی ایجاد کند، گفت: امروز اعلام می‌کنیم که تا به حالا یک عمل الکتیو به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی کنسل نشده است و وجود شخص وزیربهداشت موجب شد که نگاه خوبی به سازمان غذا و دارو در بدنه دولت داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز مفتخریم بگوییم، از جهت تامین دارو در بیمارستان‌ها، روند غیر معمولی نداریم و نگاه مردمی وزیر بهداشت موجب شده است که به این حوزه توجه ویژه‌ای به تامین دارو و تجهیزات پزشکی و غذای سالم کشور شود.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.