مهم‌ترین حوادث امروز بیستم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۵۸هکتار از مراتع و مزارع گندم و جو شهرستان سیروان طعمه حریق شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;مهم‌ترین حوادث امروز بیستم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

۵۸هکتار از مراتع و مزارع گندم و جو شهرستان سیروان طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از آتش سوزی ۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی و حدود ۸ هکتار از مراتع طبیعی روستای بوژان از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: متاسفانه بار دیگر و روز گذشته طی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع دو فقره آتش سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی در شهرستان سیروان را شاهد بودیم که بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه گزارش ماموران انتظامی حاکی از آن است که مقدار ۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی و ۸ هکتار از مراتع طبیعی در روستای بوژان در آتش سوخت افزود: با حضور به موقع و کمک‌های مردمی، و یگان‌های اورژانسی با مشقت فراوان پس از نبرد چندساعته و بدون وقفه با زبانه‌ها و شعله‌های سوزان آتش، بدون خسارت جانی، حریق‌های به وقوع پیوسته مهار شدند.

سرهنگ خورانی اظهار کرد: تحقیقات پلیس در خصوص علل وقوع آتش سوزی‌ها در دست بررسی است.

او اضافه کرد: بدون شک تلاش مردم شریف روستای بوژان و دوستداران محیط زیست نقش کلیدی را در مهار این حریق‌ها داشتند و این اقدام، قابل تحسین و قدردانی است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان ادامه داد:بار‌ها از طریق رسانه‌های شنیداری و نوشتاری تذکرات لازم را کشاورزان عزیز در خصوص برداشت بموقع و عدم آتش زدن پسماند اراضی کشاورزی که بموجب قانون جرم است و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است داده شده است لیکن متأسفانه باز هم خطای انسانی ماحصل زحمت یکساله کشاورزی را در کمتر از چند ساعت به خاکستر تبدیل کرد و به محیط زیست و مراتع ملی نیر آسیب می‌رساند.

سرهنگ رضا خورانی از مسئولان حوزه کشاورزی خواست تا با حساسیت بیشتری به دغدغه‌های زارعین در خصوص برداشت مکانیزاسیون با اختصاص ماشین‌های برداشت محصول خصوصاً کمباین با متولیان امر رایزنی لازم داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث مشابه، زارعان کمتر متحمل خسارت شوند.

 

جزئیات خبر غرق شدن سه نفر در دریاچه سد دویرج

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: سه نفر که دو نفر از آنها اعضای یک خانواده بودند در دریاچه سد دویرج دهلران غرق شدند.

سردارنورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:  در پی تماس‌های مردمی با فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن چند نفر در سد دویرج دهلران ، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: بررسی‌های اولیه پلیس مشخص کرد، این سه نفر که از مردم منطقه موسیان بودند، زمانی که قصد تفریح و شنا در رودخانه را داشتند به داخل آب افتاده و به علت عدم آشنایی با فن شنا غرق شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه جسد این فراد توسط افراد حاضر در محل از آب بیرون کشیده شد بیان کرد: علت این حادثه توسط دستگاه قضائی در حال بررسی و پیگیری است

سردار یاری با اشاره به وجود مناطق تفریحی در این شهرستان و وجود سدها و دریاچه ها، از خانواده‌ها خواست از رفتن به نقاط خطرناک خودداری کرده و از شنا کردن در دریاچه پشت سدها پرهیز کنند.

 

تصادف در محور مهران-دهلران یک کشته برجا گذاشت

رئیس پلیس راه ایلام گفت: تصادف در محور مهران-دهلران در جنوب استان ایلام یک کشته برجا گذاشته است.

 سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام گفت: بر اثر تصادف در محور مهران به دهلران، یک دستگاه خودروی زانتیا با یک دستگاه کامیون برخورد و یک نفر کشته شد.

او افزود: کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ سواری زانتیا اعلام کرده‌اند و راننده این خودرو سواری پس از برخورد با کامیون بنز کشته می‌شود.

همتی زاده عنوان کرد:با توجه به اینکه بیشتر تصادفات استان در سال جاری به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز همچون سبقت وسرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است، تمامی تیم‌های گشتی پلیس راه استان به منظور پیشگیری از تصادفات با این دسته از تخلفات برخورد بدون اغماض خواهند داشت.

رئیس پلیس راه ایلام ادامه داد: در ۴چهار ماه اول سال جاری شاهد کاهش ۲۹ درصدی تصافات جاده‌ای در استان بوده‌ایم.

 

بی احتیاطی کارگر منجر به قطع عضو وی شد

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: بی احتیاطی حین کار با دستگاه میکسر منجر به قطع دست کارگر ۶۲ ساله از ناحیه بازو شد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: شب گذشته طی تماس کادر بیمارستان امام علی شهر سرابله مبنی بر انتقال فردی مجروح، ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او بیان کرد: در بررسی ماموران اعزامی مشخص شد، کارگر یکی از مرغداری‌های این شهرستان به علت عدم توجه و بی احتیاطی در حین کار با دستگاه میکسر باعث قطع شدن دست راست وی از ناحیه بازو شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول اظهار کرد: رعایت اصول ایمنی و توجه به علایم و هشدار‌های نصب شده بر روی دستگاه‌های موجود در محیط کار، ضروری بوده و باعث جلوگیری از بروز چنین حوادث تلخی خواهد شد.

 

تصادف در داخل تونل آزادی

تصادف پراید با کامیون کمپرسی در داخل تونل آزادی منجر به مصدوم شدن راننده پراید شد.

ظهر امروز بعلت سبقت غیر مجاز راننده پراید در داخل محدوده تونل آزادی و برخورد با کامیون کمپرسی راننده سواری زخمی شد و در داخل تونل نیز ترافیک ایجاد گردید و راه مسدود شد.

حضور فوری و به موقع مامورین پلیس راه استان در محل حادثه و ثبت گزارش حادثه و هدایت ترافیک و بازگشایی مسیر ارتباطی تونل قابل توجه و قدردانی بود.

 

کشف پوشاک قاچاق در مهران به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال

 جانشین انتظامی مهران از کشف پوشاک قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ هادی گندمی  جانشین انتظامی مهران گفت: ماموران کلانتری بخش صالح آباد حین گشت زنی در محور مهران -ایلام یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودرو تعداد هزار و ۴۶۵ قطعه انواع البسه قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالا‌های کشف شده ۷۰۰میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین انتظامی شهرستان مهران بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ گندمی اضافه کرد: اجرای این گونه طرح‌ها یکی از راهبرد‌های عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی مبارزه با قاچاق کالا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمیته همراهی و همکاری تمام نهاد‌ها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

 

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.