گستردگی شبکه گازرسانی در ۱۰۷ شهر استان اصفهان /مصرف ۷۰درصدی گاز در نیروگاه و صنعت

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از گستردگی شبکه گاز رسانی در ۱۰۷ شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: در حال حاضر شبکه گازرسانی در همه جای استان اصفهان گسترده شده است و تمام روستاهای دارای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

او اضافه کرد: بخش نیروگاهی و صنعت اصفهان ۷۰ درصد گاز وارده به استان که از شش خط سراسری وارد می شود را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه این شرکت موفق به عرضه گاز در تمام ایام سال  بدون هیچ مشکل در شبکه است، تصریح کرد: دو ویژگی استمرار گازرسانی و تحویل گاز ایمن همواره مورد توجه شرکت گاز استان اصفهان بوده است.

او با اعلام اینکه گاز ایمن چند ویژگی از جمله داشتن بو و فشار مناسب دارد، تاکید کرد: چنانچه شهروندان در کوچه و معابر  بوی گاز استشمام کردند، شماره تلفن ۱۹۴ آماده برای دریافت گزارش این موارد و پیگیری آن است.

علوی تاکید کرد: دستکاری کنتور، علمک و رگلاتورهای نصب شده در کوچه ها و معابر  تحت هر شرایطی ممنوع است.

 

بازسازی علمک های گاز 

 

او ادامه داد: امسال و در برنامه‌ای پنج ساله به‌رغم هزینه های سنگین، بازسازی علمک‌های ۴۰ ساله در دستور کار قرار گرفته است و اعتبار مورد نیاز آن در قالب بودجه های تعمیراتی و نگهداری تامین می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان عنوان کرد: برای بازسازی علمک های گاز هیچ هزینه ای از شهروندان دریافت نخواهد شد، البته شهروندان باید از علمک ها مراقبت لازم را انجام دهند.

او با بیان اینکه سالانه شرکت گاز استان برای نگهداری شبکه و انشعابات گاز هزینه های زیادی پرداخت می کند، افزود: شرکت سالانه برای گازرسانی به هر واحد مسکونی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند.

علوی با اشاره به میزان هدررفت گاز گفت: میزان پرت گاز در استان دو درصد و البته بر اساس استاندارد جهانی است، اما ما راضی به این میزان پرت نیستیم، از این رو در قالب اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه بیش از ۹۹.۵ درصد جمعیت استان در بخش خانگی از گاز استفاده می کنند، اظهار کرد: در بخش صنعت از مجموع ۱۰ هزار واحد صنعتی ۸۵۰۰ واحد از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد، صنایعی که مصرف کننده سوخت مایع دارند، می‌توانند مشترک شرکت گاز استان شوند.

هوشمندسازی کنتورهای گاز به زودی سراسری می شود

علوی در خصوص هوشمندکردن کنتورهای گاز، گفت: بر اساس ابلاغ شرکت ملی گاز بر مبنای یک پروژه ملی هوشمندسازی کنتورها اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: امسال قرائت آنی کنتور را در بهارستان و نظنز کلید زدیم به این صورت که مامور شرکت به درب منازل مراجعه، کنتور را قرائت و در همان لحظه میزان مصرف و هزینه آن را به مشترک اعلام می‌کند؛ البته اجرای آن به زودی به تمام استان تسری پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به خسارات سیل نوروز امسال، گفت: سیل در سمیرم خط انتقال گاز را از بین برد و گازرسانی در پادنای علیا را دچار مشکل کرد، اما نیروهای شرکت گاز در کمتر از ۲۴ ساعت مشکل را برطرف کردند.

اوبیان کرد: سالانه بیش از ۷۰ مانور برای آمادگی در برابر حوادث توسط شرکت گاز استان اصفهان برگزار می‌شود.

علوی با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح شرکت گاز استان در هفته دولت، گفت: آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای خوشه اسلام‌آباد شهرستان فریدونشهر، احداث ساختمان اداری روستای حسن آباد جرقویه، افتتاح گازرسانی به روستاهای حسن آباد توکلی و معین آباد، کلنگ زنی گازرسانی به فاز دو شهرک شهید کشوری و افتتاح گازرسانی به شهرهای فرخی و جندق به روش گاز طبیعی از جمله این طرح ها است.

او با بیان اینکه در شهرستان خور دو هزار و ۱۰۰ مشترک از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و از این نعمت برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: برای اتمام روند گازرسانی به تمام نقاط استان از هیچ تلاشی غافل نشدیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ شهر استان "شهر سبز" شده‌اند، گفت: تا پایان امسال هیچ شهری در سطح استان از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره نخواهد بود.

او با اعلام اینکه رسالت شرکت گاز استان اصفهان توسعه گازرسانی است، تاکید کرد: در بخش تعالی و کیفیت باید اقدامات زیادی انجام شود، از این رو تا پایان سال جاری ۲۲ خدمت را الکترونیکی خواهیم کرد.

علوی با اشاره به میزان مطالبات شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در حال حاضر میزان مطالبات این شرکت ۴۰۰ میلیارد تومان است که عمده‌ترین بدهکاران به شرکت گاز صنایع هستند.

 

انتهای پیام/س

نشست خبری مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان

 

 

 

برچسب ها: گاز ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار