همزمان با دهم ذی الحجه؛

برگزاری جشن بزرگ عید قربان در رواق حضرت زهرا(س)

همزمان با روز دهم ذی الحجه رواق حضرت زهرا (س) حرم رضوی میزبان جشن بزرگ عید قربان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جشن بزرگ عید سعید قربان در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی ظهر امروز با حضور جمع کثیری از بانوان زائر و مجاور و همچنین گروهی از دختران نوجوان از جامعه قاریان سراسر کشور برگزار شد.

طاهره شعبانی کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی در این ویژه برنامه در سخنانی به بیان عظمت عید سعید قربان پرداخت و گفت: هر روزی که انسان بتواند بر نفس خود غالب شود عید قربان است.

او ادامه داد: آیات ۹۹ تا صد و یازده سوره صافات به عظمت عید سعید قربان اشاره دارد و داستان رویای صادقه حضرت ابراهیم (ع) در مورد ذبح فرزندش اسماعیل را بیان می‌کند که آن‌ها بدون یک لحظه شک و یا مکث تسلیم امر پروردگار شدند.
 
کارشناس دینی و سخنران حرم رضوی  با بیان اینکه ازاین داستان می‌توان درس‌های بزرگی گرفت، گفت: ما برای رسیدن به مقام قرب الهی باید نفس اماره که به فرموده قرآن همواره امر به بدی می‌کند را قربانی کنیم.

شعبانی افزود: برای رسیدن به خدا نه تنها نفس اماره بلکه هرچیزی که در زندگی برای ما عزیز است را باید فدای عزیزترین که خداوند است کنیم و خود را از بند تعلقات دنیوی رها کنیم.

او تصریح کرد: اگر انسان در این دنیا از تعلقات مادی مانند مال و ثروت، فرزند، موقعیت اجتماعی و ... گذشت می‌تواند به خدا برسد وگرنه نفس بر او غالب می‌شود و لحظه مرگ دل کندن از این دنیا و تعلقات آن برایش سخت خواهد بود.
 
انتهای پیام//ف.س

عید قربان  روزی است که انسان بر نفس خود غالب شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار