مرحله اول سامانه عیان شهرداری اراک با هدف دسترسی عموم به اطلاعات شهرداری راه اندازی شد.

راه اندازی مرحله اول سامانه عیان شهرداری اراک / اولین گام شهرداری اراک در شفاف سازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرحله اول سامانه عیان شهرداری اراک با هدف دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات راه اندازی شد.

عسگری سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: به منظور شفاف سازی اطلاعات موجود در شهرداری و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری فاز اول سامانه اعیان شهرداری اراک راه اندازی شد.

عسگری افزود: "سامانه عیان" به نشانی اینترنتی http://ayan.arak.ir است که در مرحله اول این سامانه قسمت‌های شهرسازی، ضوابط ملک، مصوبات کمیسیون ماده ۵ محاسبات بودجه، قرارداد‌های شهرداری، مناقصات و مزایدات ارائه شده است.

وی تصریح کرد: برای نمونه مردم می‌توانند با مراجعه به قسمت بودجه این سامانه، بودجه سال ۹۸ شهرداری را ملاحظه کنند و با مراجعه به قسمت ذبابة ملک برای دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند و در قسمت دفترچه شرح خدمات هم می‌تواند اطلاعات مربوط به هزینه دریافت پروانه ساختمانی را رویت کنند.

به گفته شفیعی شهردار اراک، هر آنچه که شهروندان باید در خصوص اقدامات و فعالیت‌های شهرداری بدانند باید بدون هیچ گونه محدودیت در"سامانه عیان" درج شود.

شهردار اراک افزود: اعتقاد بنده بر این است هر آنچه که شهردار اراک باید بداند، شهروندان نیز به عنوان صاحبان اصلی شهر باید بدانند و به صورت آزاد نیز به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام / ج

مرحله اول سامانه عیان شهرداری اراک با هدف دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات راه اندازی شد

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.