فعال ۱۶ ساله سوئدی: دیدار با ترامپ وقت هدر دادن است

گرتا تونبرگ، فعال نوجوان سوئدی محیط زیست دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا را اتلاف وقت دانست.

فعال نوجوان محیط زیست: دیدار با ترامپ وقت هدر دادن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرتا تونبرگ، کنشگر نوجوان سوئدی محیط زیست دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را وقت تلف کردن دانست.

تونبرگ ۱۶ ساله قرار است طی هفته‌های آتی برای شرکت در نشست ماه آینده آب و هوایی سازمان ملل وارد نیویورک شود و به سران دنیا درباره بحران زیست محیطی هشدار دهد.

این فعال نوجوان محیط زیست درباره دیدار با رئیس جمهور آمریکا ابراز تردید کرد. تونبرگ در پاسخ به سوال خبرنگار سی بی اس درباره اینکه آیا مایل به دیدار با رئیس جمهور آمریکا است گفت: «چرا من باید وقت خود را با حرف زدن با او هدر دهم وقتی او نمی‌خواهد حرف‌های مرا بشنود؟» او تلاش‌های آمریکا در زمینه تغییرات اقلیم را چندان قابل توجه ندانست، زیرا به عقیده وی میزان انتشار کربن در این کشور برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

ترامپ که پیشتر وعده احیای صنعت زغال سنگ را داده بود یکی از مخالفان آشکار با موضوع تغییرات اقلیم است. او در سال ۲۰۱۵ آمریکا را از توافق بین‌المللی آب‌وهوایی پاریس خارج کرد و گفت این توافق سبب تضعیف اقتصاد و رشد شغلی در آمریکا می‌شود.

گوتانبرگ که نامزد دریافت جایزه نوبل است جنبشی را به این منظور راه اندازی کرده است. او مبتکر جنبش «جمعه‌ها برای آینده» است که بر اساس آن، دانش‌آموزان اروپایی جمعه‌ها با حضور در خیابان نسبت به تغییرات اقلیمی اعتراض و راهپیمایی می‌کنند. این کنشگر محیط زیست حرکت دانش آموزان اروپایی را حرکتی تاریخ ساز عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار