استاندار فارس:

توسعه صنایع کوچک رمز گسترش فعالیت‌های اقتصادی در دهه‌های آینده است

استاندار فارس با تاکید بر اینکه نقش صنایع کوچک و متوسط در پیشبرد توسعه صنعتی کشور بی‌بدیل است، عنوان کرد: توسعه صنایع کوچک رمز گسترش فعالیت‌های اقتصادی در دهه‌های آینده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی در آیین گشایش نخستین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در استان فارس، گفت: این صنایع از طریق کارآفرینی، نوآوری، تغییر فناوری، پویایی صنعت و ایجاد اشتغال و درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر می‌گذارند.

او با اشاره به اینکه باید از مزیت‌های نسبی هر منطقه استفاده بهینه کرد، افزود: در استان فارس مزیت‌های نسبی در زمینه صنایع تبدیلی، غذایی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، الکترونیک و سلولزی است.

رحیمی اعلام کرد: بیش از ۹۵ درصد شرکت‌ها در نواحی صنعتی استان فارس مستقر هستند و ۵۰ درصد اشتغال نیز درقالب ۳۶۰۰ قرارداد در ۶۱ شهرک منعقد شده است؛ همچنین انعقاد ۵۷۸ قرارداد واگذاری زمین در ۱۴۷ هکتار صورت گرفته است که در مقایسه با سنوات قبل چهار برابر رشد داشته است.

استاندار فارس با بیان اینکه علاوه بر مزیت‌ها و مواردی که در صنایع کوچک و متوسط وجود دارد باید الزاماتی را نیز برای توسعه و ترقی آن‌ها باید در نظر بگیریم، افزود: این شرکت‌ها دچار مشکلاتی همچون عدم توجه به فناوری‌های نوین یا عدم ورود فناوری‌های جدید درعرصه تولید، بالا بودن قیمت تولید کالاها، عدم توجه به ایده‌های خلاقانه و نو، عدم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این حیطه، عدم توجه به بازاریابی علمی و دقیق و هدفمند و عدم توجه به مدیریت‌های نوین و علمی صنعتی هستند.

وی عنوان کرد که این محدودیت‌ها در فارس با شناخت تنگنا‌ها در حال رفع شدن است.

استاندار فارس ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای رونق و توسعه صنایع کوچک و متوسط تلاش‌های خوبی کرده است و در ادامه مصمم هستیم از همه حمایت‌ها برای توسعه این صنایع اعم از تسهیلات نظام بانکی و توسعه‌ای بهره بگیریم.

رحیمی به ارتباط با کشور‌های عراق و قطر نیز اشاره کرد و گفت: این کشور‌ها متقاضی حضور صنایع کوچک و متوسط هستند و حضور هیئت تجاری استان نجف عراق در افتتاحیه این نمایش بیان‌کننده همین موضوع است.

او از اعضای تیم عراقی حاضر در این مراسم با عنوان شریک تجاری یاد کرد و ابراز داشت: پیشنهاد احداث شهرک سرمایه‌گذاری مشترک در بصره و نجف ارائه شده است و امیدواریم که تجار ما بتوانند در این دو شهر شهرک صنعتی احداث کنند که منافع هر دو کشور تامین شود.

استاندار فارس تصریح کرد: با تشویق سرمایه‌گذاران شاهد شکوفایی صنایع کوچک و متوسط استان خواهیم بود که می‌توانند اشتغالزایی، ارزش افزوده، استفاده از مواد اولیه و مزیت‌های نسبی استان را افزایش دهند و در نهایت رونق تولید را رقم بزنند.
انتهای پیام/م

نخستین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار