محکومیت اظهارات وزیر خارجه قطر درباره اهل تسنن عراق توسط نوری المالکی

رئیس ائتلاف دولت القانون عراق اظهارات وزیر خارجه قطر درباره به حاشیه‌رانده شدن اهل تسنن در عراق را محکوم کرد.

محکومیت اظهارات وزیر خارجه قطر درباره اهل تسنن عراق توسط نوری المالکیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت القانون عراق ضمن محکومیت اظهارات محمد عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر که مدعی شده اهل تسنن عراق در دوره نخست‌وزیری وی به حاشیه رانده شده و مورد ظلم واقع شده‌اند، اعلام کرد واقعیت آن است که هیچ یک از گروه‌های جامعه عراقی چه در گذشته و چه امروز به حاشیه رانده نشده‌اند و در آینده نیز این چنین خواهد بود.

نخست‌وزیر اسبق عراق از سیاست‌های قطر در قبال اهل تسنن عراق و همچنین دخالت دوحه در امور داخلی این کشور و سوریه ابراز تأسف کرد و گفت که دوحه با سیاست‌های خود به دنبال این بود که اهل تسنن عراق به هیزمی برای نقشه فرقه‌ای و خیالات توسعه‌طلبانه خود تبدیل شود.

نوری المالکی در بخشی از اظهارات خود قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که دوحه از شورش‌ها در عراق و سوریه حمایت کرده و دست به ایجاد باند‌های تروریستی و گروه‌های مسلح با هدف سرنگون کردن دولت‌های عراق و سوریه زده است.

رئیس ائتلاف دولت القانون گفت: «دوحه فکر می‌کند کشور بزرگی در منطقه است و می‌خواهد نظام‌های سیاسی و معادلات ثبات و حاکمیت در کشور‌های بزرگ خاورمیانه را تغییر دهد. ولی این سیاست‌ها و توهم‌ها قطر را منزوی کرد و به اختلاف با همه کشور‌های عربی و همچنین شورای همکاری خلیج فارس سوق داد.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، قطر ، سوریه ، محور مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار