رئیس کتابخانه مرکزی آمل از عضویت فعال ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در کتابخانه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید صادقی راد رئیس کتابخانه مرکزی آمل با اشاره به عضویت فعال ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در کتابخانه‌های آمل گفت: ۷ کتابخانه در این شهرستان وجود دارد که بعد از بابل و ساری که به ترتیب دارای ۱۰ و ۹ کتابخانه هستند، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

او افزود: کتابخانه شهر رینه با ۷۰۰ متر زیربنا و ۲۰ هزار جلد کتاب از درجه ۵ و کتابخانه امامزاده عبدالله (ع) از درجه ۹ در دو ماه اخیر به درجه ۷ ارتقا یافتند.

رئیس کتابخانه مرکزی آمل گفت: کتابخانه دابودشت با ۴۵۰ عضو، کتابخانه شهیدان عباس زاده که درجه سوم است و دو کتابخانه در شهرک مروارید و پارک دانشجو از دیگر کتابخانه‌های این شهرستان هستند.

او با اشاره به افتتاح دو کتابخانه بخش خصوصی در آمل، گفت: کتابخانه قاصدک و کتابخانه راد که مراحل اولیه انجام شده است و در حال گرفتن مجوز هستند.

صادقی افزود: هر گونه فعالیت به عنوان سالن مطالعه، پانسیون مطالعه، باید از طریق کتابخانه مجوز گرفته شود و گرفتن مجوز از ارشاد در این زمینه قانونی نیست.

او از راه اندازی پیک موتوری کتاب در آمل خبرداد وگفت: تفاهم نامه‌ای با سازمان فرهنگی ورزشی آمل داشته ایم که به زودی عملی خواهد شد و هر شهروندی می‌تواند با عضویت در کتابخانه و انتخاب کتاب، با پیک موتوری کتاب را در منزل و به صورت رایگان تحویل بگیرد.

رئیس کتابخانه مرکزی آمل با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ نفر به کتابخانه‌های شهرستان مراجعه می‌کنند، گفت: کتابخانه، نهادی است خدماتی، اجتماعی و فرهنگی که برای همه اقشار جامعه جدای از طبقه اجتماعی و جایگاه خواهد بود و باید در معماری شهرسازی به حوزه فرهنگی نیز توجه داشت.
انتهای پیام/س
 

عضویت فعال ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در کتابخانه‌های آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.