آسوشیتدپرس: رکود اقتصادی آمریکا ضربه‌ای مهلک به ترامپ وارد می‌کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی نوشت: قرار گرفتن رشد اقتصادی آمریکا در مسیر سراشیبی، ضربه‌ای مهلک به رئیس‌جمهور این کشور در مسیر انتخاب مجدد خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت رئیس جمهور آمریکا درباره بحران اقتصادی در این کشور در صورت شکست وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری هشدار داد و اعلام کرد حتی رای‌دهندگانی که شخصا از او متنفر هستند باید برای رشد اقتصادی کشور و کاهش نرخ بیکاری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و به او رای دهند. این در حالی است که دونالد ترامپ در خفا به شدت نگران اقتصاد کشورش است که در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ چندان رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد.

او این اظهارات را به دنبال آن مطرح کرد که در بازار‌های مالی هفته گذشته نشانه‌های احتمال رکود اقتصادی آمریکا مشهود بود و این امر موجب نگرانی سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان شد. با برنامه‌های دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه بر کالا‌های وارداتی از چین و نیز اعلام خبر کاهش رشد اقتصادی انگلیس و آلمان، این نگرانی‌ها به اوج رسیده است.

آسوشیتدپرس افزود: اگرچه رکود اقتصادی آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور قطعی نیست، قرار گرفتن رشد اقتصادی آمریکا در مسیر سراشیبی ضربه‌ای مهلک برای رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که بهبود رشد اقتصادی آمریکا را محور اصلی مبارزات انتخاباتی خود با هدف پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار داده است.

ترامپ، دیگران به ویژه بانک مرکزی این کشور را مسبب نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی آمریکا می‌داند در حالی که بخش اعظم نگرانی در بازار‌ها ریشه در بالا گرفتن جنگ اقتصادی واشنگتن با پکن و نیز کاهش رشد اقتصادی در کشور‌های بزرگ جهان دارد.

برخی از نزدیکترین مشاوران ترامپ از وی خواسته‌اند که از شدت تنش‌های تجاری با چین بکاهد؛ چراکه نگرانند افزایش تعرفه‌ها تنها به زیان مصرف‌کنندگان آمریکایی تمام شود و موجب بی‌ثباتی هرچه بیشتر در بازار‌ها شود.

دستیاران ترامپ می‌گویند مشخص نیست کاخ سفید چه گام‌هایی را برای متوقف کردن روند کاهش رشد اقتصادی برخواهد داشت و مقامات دولت وی امیدوارند افزایش دستمزد‌ها و هزینه‌های مصرف‌کننده رشد اقتصادی را تا سال ۲۰۲۰ به دنبال داشته باشد، اما ترامپ به خوبی می‌داند که نجات وی به رای‌دهندگانی وابسته است که معتقدند وی به تنهایی می‌تواند توسعه اقتصادی کشور را یک دهه دیگر در دست داشته باشد.

ترامپ روز پنجشنبه در یک گردهمایی در نیوهمپشایر گفت: «شما هیچ چاره‌ای جزء رای دادن به من ندارید؛ زیرا در غیر این صورت با شرایط دشوار اقتصادی مواجه خواهید شد. شما چه مرا دوست داشته باشید چه از من متنفر باشد باید به من رای بدهید.»

در ادامه این گزارش آمده است: اگرچه ترامپ به طور پنهانی درباره اوضاع وال استریت اظهار نگرانی کرده است، به گفته دو منبع جمهوری‌خواه نزدیک به کاخ سفید، رئیس جمهور درباره برخی شاخصه‌های ضعیف اقتصادی تردید دارد و در این فکر است که رسانه‌ها در حال دست کاری اطلاعات با هدف بدنام کردن وی هستند.

در حالی که بازار هفته گذشته روز‌های پرتلاطمی را پشت سر گذاشت، ترامپ در توئیتی در تلاش برای دفاع از عملکرد اقتصادی خود برآمد و از بانک مرکزی آمریکا به خودداری از کاهش هرچه بیشتر نرخ بهره انتقاد کرد. این در حالی است که تمرکز وی بر عملکرد بانک مرکزی می‌تواند غیرسازنده باشد.

بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته میلادی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ نرخ بهره را کاهش داد؛ اقدامی که می‌تواند در رشد اقتصادی آمریکا نقش داشته باشد، اما مصرف‌کنندگان این تصمیم را اقدامی پیشگیرانه در آستانه رکود اقتصادی کشور تفسیر کردند تا تلاشی برای کمک به حفظ روند رشد اقتصادی کشور.

اعتماد مصرف‌کنندگان در آمریکا از ماه ژوئیه شش و چهار دهم درصد کاهش یافته است و چنانچه بانک مرکزی آمریکا تصمیم به کاهش نرخ بهره مطابق با خواست ترامپ بگیرد بدبینی‌ها درباره وضع اقتصادی آمریکا تشدید خواهد شد.

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید کاهش هرچه بیشتر نرخ بهره، نگرانی‌های مصرف‌کنندگان را درباره احتمال بروز رکود اقتصادی دوچندان خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
ماکه خودمون تولید گَریم پس چرا به قیمت دلار فروخته میشه به مردم حداقل حقوق هم مثل دلار بدهید ما هر چه میکشم و عمر مان داره تمام میشه همش از داخلی .لطفا آقای رئیسی رسیدگی شود واقعا بی اعدالتی کمرمونو شکست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
چه زمانی این ضربه ها عملی می شود؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کمتل
۱۹:۴۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
مادرموقعیت جنگی اقتصادی قرار داریم تمام کارخانه های داخلی وکارگاههای تولیدی داخل آیران بایدفعال شوندبیکاری بایداز بین برودزیبنده حکومت اسلامی نیست مادرعمل به تولیدواکتشاف علوم وتکنولوژی بگویم اایران آری وبه آمريکا نه بگوییم درودبرسپاه که بسیار زحمت میکشدتاریخ انسانهایی راکه تلاش میکنند فراموش نخواهدکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
رشد اقتصادی آمریکا در مسیر سراشیبی، ضربه‌ای مهلک به رئیس‌جمهور این کشور در مسیر انتخاب مجدد خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
آمریکا، ایران و... همه تو رکود هستند، مثل این می مونه کسی از کسی یا کشوری از کشوری خرید نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اقتصاد دنيا کلا بهم ريخته
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
میگم چرا یه مسلمونی پیدا نمیشه زودتری کشتی گریس یک رو نجات بده تا آمریکا دسیسه جدید نکردن.
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
دسیسه جدید ?
Iran (Islamic Republic of)
ادبی
۱۸:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
بله دسیسه، تا حالا این کلمه به گوشت نخورده؟!! معنیش میشه نیرنگ، فکر نکنم نیرنگ رو هم شنیده باشی
آخرین اخبار