احدی: حیثیت بوکس ایران به علت تبانی ثوری با فدراسیون جهانی بر باد رفت

سرمربی پیشین تیم ملی بوکس در خصوص مسائل مختلف توضیحاتی ارائه داد.

اکبر احدی سرمربی پیشین تیم ملی بوکس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: فیلمی را از حسین ثوری (رئیس فدراسیون بوکس ایران) در جلسه با غفور رحیم اف  رئیس اخراجی فدراسیون جهانی  در بازی‌های آسیایی جاکارتا منتشر کردم که او در آن جلسه اعلام کرد می‌خواهم نماینده او در فدراسیون بوکس ایران باشم. این اقدام ثوری با روح ورزش ما هم خوانی نداشت و فقط برای این بود که بتوانیم جایگاهی در فدراسیون جهانی کسب کنیم. حیثیت ورزش ایران  با این اتفاق رفت.   شخصی که رئیس فدراسیون است نماینده‌ی مردم یک کشور بوده و نباید ثوری اعلام می‌کرد که آدم فدراسیون جهانی است و هر کاری شما بگید انجام می‌دهم. این حرکت در جایگاه رئیس فدراسیون بوکس نیست.


بیشتر بخوانید: ثوری: احدی یک سرمایه‌ی ملی است


احدی عنوان کرد: اکنون همه در حال تعریف و تمجید از شرایط خوب برای تیم ملی هستند. امیدوارم این تعریف‌هایی که درباره‌ی نحوه‌ی اسکان، حقوق‌ها و تمرینات می‌شود واقعیت داشته باشد. با توجه به این شرایط  جایی برای نتیجه نگرفتن تیم ملی نمی‌ماند و باید تیم ملی بوکس در قهرمانی جهان بهترین نتایج را کسب کنند.  

او درباره تعرف و تمجید تیم ملی بوکس از شرایط تمرینات گفت: من زمانی که برای رقابت‌های قهرمانی آسیا که اعزام می‌شدیم اعلام کردم این رقابت یک بازی تدارکاتی برای مسابقات قهرمانی جهان است. در آن زمان به من انتقاداتی را وارد کردند. مسابقاتی همچون قهرمانی آسیا را می‌توان به عنوان  یک بازی تدارکاتی برای رقابت‌های جهانی در نظر گرفت، اما نباید یک رقابت بزرگ و مهمی همچون قهرمانی جهان را با دید بازی تدارکاتی در آن شرکت کرد. این که تیم ملی بازی تدارکاتی اعزام نشده فدراسیون مقصر است و کم کاری رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی محسوب می‌شود که اگر تیمش نتیجه نگرفت بهانه‌ای برای نتایج ضعیف نداشته باشد.  


بیشتر بخوانید: احدی: هدف اصلی کادرفنی داشتن چند تیم ملی بوکس است


تیم ملی نوجوانان در بدترین شرایط تمرین می کنند

سرمربی سابق تیم ملی بوکس اظهار کرد: من تصاویر تیم ملی نوجوانان را دیدم که با وسایل بسیار قدیمی و در شرایط خیلی بدی تمرین می‌کردند. تمرینات تیم ملی نوجوانان مانند تمرینات ۲۰ سال پیش تیم کوبا است که در سخت‌ترین شرایط تمرین می‌کردند. اگر به دنبال پیشرفت بوکس ایران هستیم باید به رده‌های پایه  اهمیت داده شود. متاسفانه فدراسیون ضعیف‌ترین مربیان  را بر سر تیم ملی نونهالان و نوجوانان گذاشته است که  کمترین تدارکات را برای این دو تیم آورده است. برای موفقیت باید بهترین مربیان برای تیم‌های پایه انتخاب شود.

او در پایان تصریح کرد: تیم ملی نونهالان ما در رقابت‌های قهرمانی جهان  فقط ۲ مدال برنز کسب کرد. پیروزی‌هایی که در این رقابت کسب شد در مقابل تیم‌های سوریه و افغانستان و.. بود که آن‌ها اصلا بوکس ندارند. آقایانی که ادعا دارند در رده‌های پایه سرمایه گذاری می‌کنند چرا باید از بین ۱۳ وزن فقط ۵ وزن را اعزام کنند.


بیشتر بخوانید: استکی: از حضور ملی پوش بوکس در ژاپن مطلع هستیم


انتهای پیام/

آخرین اخبار از بوکس ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار