سردار تیمور حسینی خبرداد؛

تلفات جاده‌ای در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرد/ باید تخلف را از بین ببریم

رئیس پلیس راه کشور در اراک گفت: در سال ۹۷ تصادفات فوتی رانندگی ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرده است.

تلفات جاده‌ای در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح  و  اولین جلسه شورای راهبری ترافیک استان مرکزی در اراک گفت: دیه هر انسان حدود ۳۰۰ میلیون تومان است در حالی که هر کشته در تصادف نزدیک به ۵ میلیارد تومان هزینه روی دست کشور می‌گذارد و در سال ۹۷ کشته‌های ناشی از تصادف رانندگی ضرری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان برای کشور داشته است.

او افزود: تصادف رانندگی و تلفات ناشی از آن سالانه نزدیک به ۵ درصد از تولید ناخالص ملی را از بین می برد و اگر با نگاه هزینه فایده‌ای و کاسب کارانه به این مسئله توجه کنیم در می یابیم که اولویت اول کشور ساماندهی این حوزه است .

ما نیازمند تغیر رویکرد هستیم

سردار سید تیمور حسینی ادامه داد : ما با وضعیتی مواجه هستیم که تعداد محدودی از دستگاه‌ها و مسئولین به دنبال کاری رفتند که متغیر‌ها و کیفیت آن خارج از دسترس ما است در حالی که اگر متخصص‌ترین آدم در یک حرفه را داشته باشیم، اما مواد اولیه و ابزار را نداشته باشیم باز هم کاری از پیش نمی‌رود و ما هم بدون مواد اولیه نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم و باید براساس تکلیف خود با ابزاری که در دسترس داریم در این زمینه کاری کنیم.

او بیان داشت: کشور حداقل برای ده سال باید توسعه و ایجاد راه‌های جدید را تعطیل کند و همه‌ اعتبار  ، بودجه و هزینه را برای بهسازی وضعیت موجود صرف کند، زیرا توسعه راه‌ها در درون شهر‌ها و برون شهر‌ها منسوخ شده است و با توجه به رفتار مردم کشور ما هرچه شریط را برای رانندگی ایجاد کنیم تشویق به تند رفتن می شوند.

نقش انسان در تصادفات بیش از ۹۲ درصد است

رئیس پلیس راه کشور خودرو، جاده و انسان را عوامل ایجاد کننده تصادف دانست و گفت: نقش انسان در تصادفات بیش از ۹۲ درصد است.

او اولین راهکار را توسعه‌ی روزافزون قابلیت‌های حوزه‌ی ITS عنوان کرد و بیان داشت: در عرصه‌های مختلف این قابلیت‌ها می تواند به ما کمک کند و یکی از این قابلیت‌ها ثبت تخلفات رانندگی است و الان ما فقط سرعت را اعمال می کنیم در حالی که در بحث توزین در حرکت، حرکت بین خطوط و خواب آلودگی می توانیم از این قابلیت بهره ببریم.

او ادامه داد: باید تخلف را از بین ببریم و کاری کنیم که مردم مجبور به تخلف نشوند ، در همه محور‌های برون شهری وقتی سرعت عملکردی را با سرعت آیین‌نامه‌ای مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم سرعت عملکردی بسیار بیشتر است.

سردار سید تیمور حسینی اظهار داشت: موتورسیکلت‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که قدرت مانور از آن‌ها گرفته شود و قدرت نیرو و شتاب آن‌ها متناسب با نیاز جامعه باشدتا توانند حرکات پر خطر انجام بدهند.

او با بیان اینکه اعمال قانون الکتریکی حکم جریمه تسلیمی را دارد گفت: گوشی‌های هوشمند که مجهز به سیم کارت می باشند ، همان لحظه تخلف که راننده اعمال قانون می شود پیام ارسال می کند .

رئیس پلیس راه کشور گفت : یکی از مشکلات مهم این است که پلیس در راه‌های آزادراهی و بزرگراهی نمی تواند خودروی متخلف را به کنار جاده هدایت کند،چون  این عمل بسیار پرخطر است.

سردار حسینی ادامه داد: خودرو‌های خارجی و با کیفیت که به میزان قابل توجهی خریداری شود در اختیار استان مرکزی قرار می دهیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.