ترامپ: با هوآوی وارد تجارت نخواهم شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به دلایل امنیت ملی قصد تجارت با شرکت هوآوی را نداشته و پیش بینی نمی‌کند که در پی این تصمیم بحران اقتصادی ایجاد شود.

ترامپ: با هوآوی وارد تجارت نخواهم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به دلایل امنیت ملی قصد تجارت با شرکت هوآوی را نداشته و پیش بینی نمی‌کند که در پی آن بحران اقتصادی ایجاد شود.

این در حالی است که پیش از این منابع آگاه اعلام کرده بودند وزارت بازرگانی آمریکا قرار است معافیت شرکت «هوآوی تکنالجیز» چین را تمدید کند.

بر اساس این معافیت‌های آمریکا، شرکت هوآوی اجازه پیدا می‌کند تا تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند، و بدین ترتیب به ارائه خدمات به مشتریان کنونی ادامه دهد.

این منابع آگاه اعلام کردند این «مجوز عمومی موقت» به مدت ۹۰ روز برای شرکت هوآوی تمدید خواهد شد.

تمدید این مهلت به معنای تمدید موافقتنامه‌ای است که قرار بود مهلت اعتبار آن در تاریخ ۱۹ اوت پایان یابد. بدین ترتیب، شرکت هوآوی همچنان می‌تواند شبکه‌های مخابراتی کنونی خود را حفظ کند، و نسخه‌های به روز رسانی‌شده نرم‌افزار‌های دستگاه‌های خود را همچنان در اختیار مشتریان قرار دهد.

البته به گفته منابع آگاه، شرایط مربوط به این مجوز که به اهرم فشاری برای آمریکا در مذاکرات تجاری با چین تبدیل شده بود، همچنان ناپایدار و قابل تغییر است و تصمیم به تمدید این معافیت شرکت هوآوی ممکن است پیش از فرا رسیدن ضرب‌الاجل روز دوشنبه تغییر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار