تلاش بولتون برای جلب حمایت انگلیس علیه ایران و چین بی‌نتیجه ماند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت به دلیل اولویت برکسیت برای مقامات انگلیسی گفت‌وگوها درباره ایران، چین و هوآوی به بعد موکول می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که در لندن حضور دارد، گفت به دلیل اولویت برکسیت برای مقامات انگلیسی گفت‌وگوها درباره ایران، چین و هوآوی به بعد موکول می‌شود.

بولتون گفت: انگلیسی‌ها به من اطلاع دادند از انجام گفت‌وگو‌ درباره ایران استقبال می‌کنند، اما در حال حاضر اولویت آن‌ها برکسیت است.

بولتون افزود: مسئولان انگلیسی گفتند بهتر است گفت‌وگو‌ها درباره مسائلی مانند ایران، چین و هواوی به زمان دیگری موکول شود.

مشاور امنیت ملی دولت دونالد تـرامپ در بازدید از لندن گفت: دولت آمـریکا امیدوار به خـروج مـوفق انگلیس از اتحـادیه اروپاست و با تـوافق‌نامه تجارت آزاد دوجـانبه، از آن حمایت خواهد کرد.

همچنین، یک مقام ارشد دولت آمـریکا که به همراه مشاور امنیت مـلی این کشور به انـگلیس سفر کرده است، خاطرنشان کرد: دونالـد تـرامپ خواهان مشارکت در خروج موفقیت آمیـز انـگلیس از اتحادیـه اروپـاست.

رئیس‌جمهـور آمـریکا پیش از این نیز خواستار دستیابی به این تـوافق تجـاری با تـرزا می، نخست‌وزیر پیشین انـگلیس بوده است، اما ترزا می این موضوع را نمی‌خواست.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار