غدیر برکه‌ای به وسعت تاریخ

۲۳ سال دعوت پنهانی و آشکار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به سوی توحید و یکتاپرستی خداوند تعالی و تمامی زحمات و تبعید‌ها و هجرت‌ها و شکنجه‌ها در این راه، به کنار بود، اگر غدیر اتفاق نمی‌افتاد و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، علی علیه السلام را به عنوان جانشین پس از خود انتخاب و اعلام نمیکرد.

غدیر برکه‌ای به وسعت تاریخبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خداوند تعالی تنها یکبار واژه «بلّغ» را در قرآن به کار برده است و آن هم برای ابلاغ این امر مهم، و تاکید کرده است که «إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَه» اگر ابلاغ نکنی، رسالت خدا را ابلاغ نکرده ای؛ و در کنارش، پیامبرش را دلداری داده است که «وَاللَّه یعْصِمکَ مِنَ النَّاسِ»؛ غم به خود راه مده و از کسی نترس. تو در حفظ الهی هستی. چرا که قطعا این اعلام و ابلاغ موجب حسادت و کینه ورزی و دشمنی بسیاری خواهد شد.

حادثه غدیر آنقدر مهم است که برای شنیدنش آن‌ها که جلو رفته اند باید بازگردند و آن‌ها که عقب افتاده اند باید سریعتر خود را برسانند! این یعنی همگام با ولایت حرکت کردن و جا پای ولایت گذاشتن. این یعنی تندروی و کندروی‌ها در این راه ممنوع! یعنی حرکت به موقع و به جا.

اعلام این حادثه عظیم توسط حاضرین به غایبین نه فقط متعلق به آن برهه زمانی است، که به وسعت تاریخ است. تا قیام قیامت مردمان باید بدانند که اسلام، کامل‌ترین دین و برنامه‌ای است که خداوند خالق انسان، برای طی طریق در این مسیر پر فراز و نشیب حق و باطل و فتنه‌ها و وساوس شیطانی و الهامات ملکوتی نیاز دارد.

منبع:افکار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار