دادستان قزوین:

عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع / تشکیل پرونده قضایی برای ۲۰ واحد صنفی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اعلام ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین، از تشکیل ۲۰ پرونده قضایی در این زمینه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه‌ها گفت: بر اساس اعلام قبلی، مقرر شده بود دانشگاه علوم پزشکی قزوین نظارت‌های خود را در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی تشدید کند در همین زمینه به عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی یا واحد‌های فاقد عاملیت مجاز پخش مواد دخانی ابلاغ شد که ظرف مدت ۱۵ روز از فعالیت غیر مجاز خودداری کنند و چنانچه اصرار به عمل خود داشته باشند از فعالیت آنان جلوگیری و حسب مورد پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

قاسمی افزود: تاکنون از سوی مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ۲۰ گزارش عرضه قلیان در اماکن عمومی به دادسرای قزوین واصل و پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گفته او، در حال حاضر بر اساس بازدید‌های انجام شده ۱۱ واحد صنفی پلمب و برای متخلفان قرار‌های لازم صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در بازرسی‌های انجام شده همه ادوات عرضه قلیان در این اماکن با دستور قضایی توقیف و به زودی امحاء خواهد شد.

به گفته قاسمی، سایر پرونده‌ها هم در دست اقدام است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: این طرح در استان قزوین با جدیت ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت موظف به شناسایی متخلفان و معرفی به مراجع قضایی هستند تا برخورد‌های لازم صورت پذیرد.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: اجرای این طرح در همه شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد و دادستان‌های مربوطه نظارت‌های لازم را برای اجرای صحیح موارد اعلامی در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را در زمینه احیاء حقوق عامه خواهند داشت.

قاسمی با بیان این که هشدار‌های لازم از قبل داده شده و دستگاه قضایی در برخود با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت عمومی کاملا جدی است، گفت: شهروندان مواردی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را تهدید می‌کند به دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و دادسرا‌ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

تشکیل پرونده قضایی برای ۲۰ واحد صنفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار