۳۳۰۰ هکتار از اراضی منابع ملی استان کرمانشاه زیر کشت گیاهان دارویی رفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از زیر کشت گیاهان دارویی رفتن ۳۳۰۰ هکتار از اراضی منابع ملی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : امسال پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در قالب طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس برای توسعه کشت گیاهان دارویی به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده و قرار است ۳۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی دارای طرح مرتعداری استان، به دست مردم زیر کشت گیاهان دارویی و خوراکی برود.

او با اشاره به در برنامه بودن کشت گیاهان دارویی و خوراکی مثل موسیر، آویشن، سماق، زیره سیاه، کنگر، زو، سیرونه و آنغوزه در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت : بذور مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح‌ها قرار خواهد گرفت تا با ارائه راهکار‌های کارشناسان کشت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، شهرستان‌های محل اجرای این طرح را دالاهو، گیلانغرب، اسلاآبادغرب، روانسر، سنقر، صحنه و کنگاور ذکر کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها تاثیر بسزایی در تقویت اقتصادی معیشت بهره برداران و از طرفی احیاء و غنی سازی مراتع خواهد داشت.

به گفته کولانی مساحتی بالغ بر ۱۱۹۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه را مراتع تشکیل می‌دهند .

 

 

انتهای پیام/د

اختصاص پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه کشت گیاهان دارویی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار