معاون اول قوه قضائیه:

توقع مردم از قوه قضائیه ایستادگی مقابل فساد‌ها و کجی‌ها است/ در شرایطی هستیم که تشخیص حق و باطل آسان‌ نیست

معاون اول قوه قضائیه گفت: مردم امروز از قوه قضائیه توقع دارند که جلوی فساد‌ها و کجی‌ها گرفته شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان خوزستان که در سالن همایش گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار داشت: کارکنان که خدمت قضایی انجام داده‌اند یک بار پرونده خود را مرور کنند.

او با اشاره به این‌که کارکنان دستگاه قضا اگر خود شروع نکنند نمی‌توانند عدالت را اجرا کنند، بیان کرد: اگر به دنبال عدالت هستیم باید خود حامل عدل باشیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به این‌که کار قضا امر خطیری است، ادامه داد: مردم امروز از قوه قضائیه توقع دارند که جلوی فساد‌ها و کجی‌ها گرفته شود و در شرایطی هستیم که حق و باطل در هم‌آمیخته و تشخیص حق و باطل آسان نیست.

او با بیان این‌که مردم به ویژه بزرگان طوایف و اقشار مختلف، بسیاری از امور دستگاه قضا را می‌توان با صلح و سازش حل کنند، خاطرنشان کرد: خیر و برکت موجود در صلح و سازش شاید نتوان در دستگاه قضا تامین کرد و خیر و برکت در بخشش بسیار ارزش دارد.

‌محسنی‌اژه‌ای با اشاره به این‌که ۴۲ هزار و ۲۷۷ فقره پرونده در چند مورد خاص در سال ۹۷ تشکیل شد، گفت: سرقت قابل تعزیر، جرح و ضرب به صورت عمد یا غیر عمد، توهین و یک مورد دیگر در سال گذشته ۱۸۱ هزار سابقه تشکیل شده است.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: رئیس دادگستری جدید استان خوزستان علاوه بر توسعه شورای حل اختلاف، از طرفین حوزه، مساجد، دانشگاه، بسیج، مساجد و دیگر مجموعه‌ها استفاده کرد تا شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها باشیم.

او بیان کرد: حجت‌الاسلام مرادی از طریق مشورت با دادگستری استان تدبیری اتخاذ شود که با هم‌افزایی شاهد استفاده از همه ظرفیت‌های استان خوزستان باشیم. همه باید خالصانه و بی‌منت در خدمت مردم این استان باشیم.

‌محسنی‌اژه‌ای با اشاره به این‌که همه دست به دست هم بدهند به مردم استان خوزستان کمک و خدمت کنند، افزود: برخی از بازداشت‌های موقت طولانی شده است، برنامه‌ریزی و اقدام فوق‌العاده نیاز دارد که افراد غیرضروری بازداشت نباشند و مابقی نیز تسریع شوند.

او اظهار داشت: تعداد حکم‌های اجرا نشده، در مقام اجرا می‌توان تسریع بیشتری کرد، اگر صادر نشود در مردم و کارکنان قوه قضائیه اثر منفی دارد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به صیانت از دستگاه قضا و فرد بیان کرد: تعداد قابل توجهی از قضات استان خوزستان غیربومی هستند، رئیس دادگستری استان خوزستان فکری به حال این مساله کند.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون اول قوه قضائیه در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.