افزایش جمعیت بینالود تا ۱۵۰ هزار نفر

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار مشهد گفت: با توجه به تامین زیرساخت‌های اجتماعی و عمرانی که در بینالود فراهم شده جمعیت این شهر تا ۱۵۰ هزار نفر قابل افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر خوش نیت معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار مشهد دیشب در مراسم گشایش نمایشگاه صنایع دستی در شهر جدید بینالود با اشاره به جمعیت هفت هزار نفری کنونی این شهر گفت: اگر از قبل به فکر هدایت سرریز جمعیت مشهد به سمت بینالود بودیم مسائل و مشکلات کنونی را در حاشیه شهر مشهد نداشتیم.

او ادامه داد: در کلانشهر‌ها موضوع حاشیه نشینی مشکلات بسیاری برای مدیریت شهری ایجاد کرده که این مشکلات در شهر‌های جدید وجود ندارد.

معاون فرماندار مشهد گفت: هم اینک با تلاش شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی بسیاری از مشکلات حاشیه شهر مشهد به لحاظ سکونتگاه‌های غیررسمی برطرف شده و کیفیت زندگی در این منطقه رو به افزایش است.

خوش نیت افزود: با این حال شرایط زندگی در شهر جدید بینالود به لحاظ زیرساخت‌هایی که در آن فراهم شده، روند مطلوبی را طی کرده و شرایط آن بسیار بهتر از حاشیه شهر مشهد است.

او تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های اجتماعی بر زیر ساخت‌های عمرانی مقدم است، زیرا این مهم باعث ایجاد انسجام اجتماعی و همدلی بین مردم یک جامعه می‌شود در غیر این صورت توفیق مورد نظر به دست نمی‌آید.

معاون فرماندار مشهد گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی موجب تقویت زیرساخت‌های اجتماعی می‌شود که مردم بینالود و همچنین ساکنان شهر‌های اطراف آن را با ظرفیت‌ها و هنر‌های این منطقه آشنا می‌کند.

خوش نیت افزود: برگزاری برنامه‌هایی از جمله جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی در بینالود باید استمرار یابد، زیرا توجه به امور فرهنگی در هر منطقه در درازمدت تاثیر مثبتی بر فرهنگ شهرنشینی و انسجام اجتماعی آن منطقه دارد.
 
حمید رضا یزدانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: سیاست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید توجه به امور فرهنگی و اجتماعی شهروندان و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی است.

او ادامه داد: شرکت عمران شهر جدید بینالود ضمن برنامه ریزی برای اجرای رویداد‌هایی مانند جشنواره‌های مختلف فرهنگی برای توسعه فضا‌های اجتماعی شهر مانند کتابخانه نیز اقدام کرده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی شهر جدید بینالود با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برپا شده تا محلی برای هنرمندان در مسیر معرفی، عرضه و فروش محصولات و ارتقای توانمندی‌های آنان باشد.

یزدانی با اشاره به جایگاه نمایشگاه‌های صنایع دستی در انتقال فرهنگ و آموزش هنر اصیل ایرانی _ اسلامی به نسل جوان و ارتقاء جایگاه هنر‌های سنتی، افزود: هویت بخشی به شهر‌های جدید و حمایت از صنایع دستی و کمک به اقتصاد خانواده‌های ساکن در منطقه از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

او ادامه داد: در این نمایشگاه هنرمندان از بینالود، نیشابور و مشهد در بیش از ۳۰ غرفه صنایع دستی آثار خود را در زمینه چرم، زیورآلات، منبت و معرق، سفال و سرامیک و کار‌های تزئینی روی سنگ و چوب، فرش دستباف و نمدبافی به نمایش گذاشته اند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: در کنار این نمایشگاه، هر شب جشنواره بازی‌های بومی - محلی خراسان رضوی برگزار می‌شود و جمعه این هفته نیز شاهد برگزاری مسابقات استانی پرواز بادبادک‌ها در حاشیه این نمایشگاه خواهیم بود.

انتهای پیام//ف.س
 

شرایط مطلوب شهر جدید بینالود نسبت به حاشیه شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار