احداث پژوهشگده انگور و ایجاد هنرستان کشاورزی در شهرستان ملکان

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در احداث پژوهشگده انگور و ایجاد هنرستان کشاورزی در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدادادی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش وپرورش ملکان گفت: شهرستان ملکان قطب تولید انگور در کشور است ورتبه دوم تولید واز لحاظ کیفیت رتبه اول کشور را داراست، ولی تاکنون برای علمی کردن وبالا بردن راندمان تولید گامی برداشته نشده است.

او افزود: زمین مورد نیاز برای پژوهشگده انگور نیز اختصاص یافته، ولی تاکنون اثری از احداث وجود ندارد.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از نیاز‌های این شهرستان و دانش آموزان را ایجاد هنرستان کشاورزی دانست وگفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت این شهرستان به شغل باغداری وکشاورزی مشغول هستند و ۱۰ درصد دیگر نیز به نوعی تحت تاثیر کشاورزی وباغداری هستند.

خدادادی گفت:متاسفانه برای کاربردی کردن علم کشاورزی وایجاد انگیزه در دانش آموزان برای پرداختن علمی به این موضوع هیچ مرکز علمی وهنرستان وجودندارد.

در این جلسه فرماندار ملکان نیز از کسب رتبه اول کشور در جذب خیرین مدرسه ساز برای احداث مدارس خبرداد وافزود: در دوسال گذشته خیرین احداث ۴۴ مدرسه در این شهرستان تعهد کرده اند.

محمدباقر خانی گفت: تعدادی از این مدارس تاکنون افتتاح شده وتعداد ۷ باب مدرسه دیگر نیز تا مهر ماه امسال افتتاح خواهد شد وبقیه نیز تا مهر ۹۹ آماده بهره برداری خواهدشد.

او افزود: اعتباری که برای ۴۴ مدرسه خیرین تعهد کرده اند ۲۵۰ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر احداث پژوهشگده انگور وایجاد هنرستان کشاورزی در شهرستان ملکان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار