جهانگیری در مازندران:

هدف آمریکا فروپاشی اقتصاد ایران است/با محدودیت بودجه‌ای روبرو هستیم/ ادعای آمریکا در مورد نفتکش ایران بی‌اساس است

معاون اول رئیس جمهور گفت:هدف آمریکا فروپاشی اقتصاد ایران بوده و می‌خواهد شاخص‌های اقتصادی کشور را به بهم بریزد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسحاق جهانگیری با گرامیداشت هفته دولت و یاد خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: مردم ایران اسلامی با تقدیم خون‌های خود شهدای بسیاری را از جمله شهدای ترور تقدیم اسلام کرده و اکنون می خواهیم ایران اسلامی را به مسیر توسعه و رشد متوازن هدایت کنیم.

او افزود: اگر مسئولان آمریکایی با دقت پرونده گروهک منافقین را در ایران بازبینی کنند مطلع می‌شوند که منافقین چه ترور‌هایی را علیه ملت ایران داشتند و صرفاً در دوران انقلاب با مشاهده مردمانی که جرم اصلی آنان مسلمانی و حزب‌اللهی بودن بوده آنان را می‌کشتند و ترور می‌کردند حال مسئولان آمریکایی ایران را حامی تروریسم می‌دانند. آیا کشوری که ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم اسلام و انقلاب کرده شایسته این همه دروغ و تفرقه‌افکنی از سوی استکبارگران است؟


بیشتر بخوانید:اداره کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور


معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه استکبار جهانی به سردمداری آمریکا پایان حکومت اسلامی ایران را در چهل سالگیش قلمداد می‌کردند که این دروغ آنان نیز برملا شده است، بیان کرد: ملت ایران دیگر به دروغ‌ها و ترفند‌های آمریکا عادت کرده و آمریکا و فشارهایش را قبول ندارد و خوشحال هستیم به مردم بگوییم آمریکا به درجه رذالت رسیده که برای مقابله با ملت به شیوه‌هایی نظیر تعقیب نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق دنبال می‌کند تا ببیند این نفتکش متعلق به دولت بوده و یا نهاد مقدسی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

جهانگیری یادآور شد: باید به دولت استعمارگر آمریکا بگوییم که این نفتکش مربوط به ملت ایران بوده و پول آن در اختیار دولت ایران است و صرف هزینه کشور می‌شود؛ آمریکایی‌ها اصرار کردند فشار حداکثری خود را آشکار کنند و بخواهند منابع نفتی ایران را از ملت ایران سلب کنند.

او با اعلام اینکه راهبرد مقاومت در برابر سیاست‌های شوم آمریکا را در منطقه دنبال می‌کنیم، گفت: هدف آمریکا فروپاشی اقتصاد ایران بوده و می‌خواهد شاخص‌های اقتصادی این کشور را به بهم بریزد، ولی راهبرد مقاومت در برابر سیاست‌های شوم آمریکا بسیاری از توطئه‌های این کشور استعمارگر را نقش بر آب کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به آزادراه تهران-شمال و آغاز عملیات اجرایی این پروژه در دولت سازندگی افزود: اکنون این آزادراه در دولت تدبیر و امید به کارگاه سازندگی تبدیل شده و بسیاری از پروژه‌های بزرگ و کوچک در مناطق مختلف کشور در حال اجرایی شدن است.

بهره برداری از ۱۰ فاز پارس جنوبی

معاون اول رئیس جمهور گفت: در پایان دولت هشتم برداشت ما و قطری ها از پارس جنوبی مساوی شده است ولی امروز ما به اندازه قطری ها از مخزن پارس جنوبی برداشت می کنیم و بیش از ۱۰ فاز پارس جنوبی بهره برداری شده است.

او با اشاره به اینکه زمانی ما واردکننده بنزین بودیم تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش بنزین مورد نیاز مردم تامین شده است و بدون آنکه در قیمت بنزین تغییری ایجاد شود، مردم می توانند مصرف کنند و به صادرکننده بنزین تبدیل شدیم و امسال بالغ بر ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز تولید می کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: کشورهای همسایه خواهان محصولات تولیدی ما هستند و ما نیز با افتخار با آنان همکاری خواهیم کرد ولی دشمن می خواهد مردم نسبت به آینده کشور ناامید باشند و سعی دارند از همه ابزارها استفاده کننده تا امید را از بین برند و ما وظیفه داریم امید مردم را زنده نگه داریم.

جهانگیری به همایش و اجلاس خزر که برگزار شد، اشاره کرد و گفت: بزرگترین جمعیت حاشیه خزر مربوط به استان های شمالی ایران است و ظرفیت ها و قابلیت های زیادی دارد و باید از نعمت خزر حداکثر استفاده را بریم.

او گردشگری را از محورهای مهم مازندران بیان کرد و گفت: باید برای پسماند مازندران که مردم را آزار می دهد راهکار طراحی کنیم و زمانی یک میلیارد دلار برای پسماند استان های شمالی اعتبار درنظر گرفته شده بود.

 بررسی کارشناسی استان شدن غرب مازندران

او با اشاره به کسری اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل زباله سوز نوشهر وعده تامین اعتبار را دارد و گفت: برای ساخت زیرگذر در نوشهر نیز برنامه ریزی می شود.

جهانگیری با تاکید بر انتقال زندان ها از مراکز شهر تصریح کرد: این طرح در دولت مصوب شده است و باید نسبت به انتقال آن به خارج از شهرها از جمله نوشهر اقدام شود.

معاون اول رئیس جمهور،درباره استان شدن غرب مازندران گفت: وعده ایجاد استان را نمی دهیم اما سعی می کنیم مسائل استان را بررسی کارشناسی داشته باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.