محافظت مردم کرمان از مبلمان شهری

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان گفت: در کرمان تخریب آثار هنری، مجمسه و مبلمان شهری نداریم و خوشبختانه مردم از این آثار محافظت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عماد محسنی تکلو معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان  با اشاره به اینکه در مساله هنر‌های شهری با دو موضوع رو به رو هستیم، گفت: این موضوعات شامل تولید آثار هنری در شهر و نگهداری از آنهاست که در این راستا اگر به دقت بحث غنای آثار هنری را در شهر در نظر داشته باشیم، باید هم در جهت سفارش دادن و تولید آثار هنری فاخر تلاش کنیم و هم مسأله‌ی نگهداری از آن‌ها را مدنظر قرار دهیم.

او در ادامه با بیان اینکه در بحث نگهداری نیز عموما دو مسأله، آثار هنری را تهدید می‌کند، افزود: عوامل محیطی از جمله آب و باد و نیز مسایل اجتماعی از آن جمله هستند که در خصوص مسأله اول باید سعی کنیم تا از مواد مناسب برای ساخت آثار هنری استفاده شود تا مجسمه از تخریب توسط عومل طبیعی محافظت شود.

محسنی تکلو اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه مسایل اجتماعی نیز هیچگونه تخریب یا سرقت مجسمه‌های شهری درکرمان گزارش نشده است و مردم از آن‌ها حفاظت می‌کنند.

او با بیان اینکه در واقع وندالیسم شهری در کرمان بسیار پایین است؛ تصریح کرد: طی سال‌های اخیر مردم به این بلوغ فکری رسیده‌اند که وقتی مجسمه یا آثار هنری در شهر نصب می‌شود؛ از آن حفاظت کنند.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان با تاکید بر ضرورت حفاظت از مجسمه‌ها و مبلمان شهری گفت: باید با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم، تعلق خاطر مردم را نسبت به آثار و مجسمه‌های شهری بیشتر کنیم که در این راستا برگزاری سمپوزیوم‌ها و رویداد‌ها و خلق آثار هنری در حضور مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است و باعث می‌شود که مردم بیشتر در حفظ و نگهداری این آثار احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/ی

در کرمان وندالیسم شهری کم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار