سقوط سهام نیویورک پس از حملات دیوانه‌وار ترامپ به چین!

در پی تهدید رئیس جمهور امریکا علیه چین، شاخص سهام بورس نیویورک سقوط کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تهدید‌های امروز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه چین شاخص سهام ‏بورس ‏نیویورک شامل شاخص‌های سهام صنعتی داوجونز و نزدک سقوط کرد.

بر این اساس، ارزش میانگین شاخص سهام صنعتی داو ‏جونز، یکی ‏از سه شاخص عملکرد بورس ‏اوراق ‏بهادار نیویورک، با ۱.۳ درصد کاهش، به ۲۵ هزار و ۹۱۱ واحد رسید.

ارزش شاخص سهام نزدک، دیگر شاخص ‏عملکرد بورس اوراق بهادار ‏نیویورک که بزرگ‌ترین بازار ‏معاملات الکترونیک سهام در ‏آمریکا است، با ۱.۵۷ درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۷ هزار و ۸۶۶ واحد رسید.

دونالد ترامپ امروز جمعه در توئیتی به شرکت‌های آمریکایی دستور داد جایگزینی برای تولید در چین پیدا کنند. رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد تعرفه‌های جدید بر محصولات وارداتی از چین اعمال می‌کند. در پاسخ به اقدام واشنگتن که قصد دارد تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های چینی را بالا ببرد، پکن تصمیم گرفت تعرفه‌های گمرکی جدیدی بر کالا‌های وارداتی از آمریکا به ارزش ۷۵ میلیارد دلار اعمال کند.

ترامپ همچنین امروز جمعه از جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز به شدت انتقاد و وی را دشمنی بدتر از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار