سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومانی در شهربازی

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه از سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومانی در شهربازی این شهر و افتتاح فاز اول آن در نوروز ۹۹ خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،وحید شامبیاتی رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت : سرمایه‌گذار شهربازی انتخاب شده و در حال انعقاد قرارداد آن هستیم.

او گفت : طی فراخوان عمومی، طرح برنده در مناقصه این پروژه در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۸ در شهرداری کرمانشاه تصویب شد و در حال حاضر هم در حال ارسال نامه به بانک برای دریافت ضمانت‌نامه‌ها و انعقاد قرارداد هستیم.

شامبیاتی افزود: مبلغ پیشنهادی این سرمایه گذار برای پروژه حدود ۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و قرار است آن را در ۳ فاز و طی ۳ سال اجرا کند.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه افزود: بنابر بر رقم پیشنهادی قرار است هر سالی بیش از ۱۳ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شود.

او گفت: برنامه ما این است که شهربازی طی این ۳ سال تعطیل نشود و با انعقاد قرارداد آن که نهایتا ظرف ۲ هفته انجام می‌شود، سرمایه گذار عملیات اجرایی را طوری پیش ببرد که بتواند برای تعطیلات نوروز فاز اول آن را راه‌اندازی کند.

این مسئول افزود: هدف ما این است که شهربازی تعطیل نشود و در کنار آن عملیات نوسازی و بازسازی نیز انجام شود.

شامبیاتی در مورد روند انعقاد این قرارداد گفت: هیئت عالی سرمایه گذاری در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۸ این موضوع را مصوب کرده، سپس ما برای اطمینان، بررسی و تایید پیشنهاد سرمایه گذار را به کانون رسمی کارشناسان دادگستری استان تحویل داده و پس از تایید آن‌ها پیش نویس قرارداد را تهیه و به آن‌ها نامه ضمانت‌نامه می‌دهیم که از بانک ضمانت‌نامه‌های لازم را اخذ کند و کار‌های قرارداد آن را انجام دهیم.

او شهربازی کرمانشاه را یک پروژه سنگین دانست و گفت: چندسالی است که این پروژه معطل مانده، اما هم اکنون با پیگیری‌هایی که در مدیریت شهری صورت گرفته سرمایه گذار پای کار آمده است.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: طبق برنامه‌ای که سرمایه گذار داده، این شهر بازی پس از شهر بازی ارم تهران بزرگترین و مجهز‌ترین شهر بازی کشور خواهد بود که بازار هدف آن می‌تواند کل استان ها‌ی غرب کشور و کشور همسایه باشد.

او افزود: قرداد این پروژه حدودا ۱۰۰ صفحه شده است و به دلیل رقم بالای این پروژه (۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) و ۲۵ سال بهره برداری از آن پروژه حساسی است و ما روی نحوه قرارداد آن حساس هستیم.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: پیش نویس قرارداد آن نوشته شده و بعد از آوردن ضمانتنامه از بانک در جهت نهایی کردن آن پیش می‌رویم.

شامبیاتی افزود: قراداد این پروژه یک قرارداد BOT سرمایه‌گذاری بوده که ما چنین قراردادی اصلا در استان کرمانشاه و در این حوزه نداشته ایم و برای انجام آن از مشهد، تبریز و اصفهان که چنین اقدامی انجام شده است، نمونه قرارداد و مشاور گرفته ایم.

او با تاکید بر اینکه هنوز قرار داد امضا نشده است، گفت: ما طبق قانون تا ضمانت‌نامه‌های لازم را نگیریم قراردادی امضا نمی‌کنیم و امروز که نامه بانک آن را ارسال کنیم سرمایه‌گذار ظرف یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دارد ضمانت‌نامه‌ها را تحویل دهد و پس از آوردن ضمانتنامه قرارداد را امضا و به او ابلاغ می‌کنیم و پس آن به برداشتن وسایل فرسوده و اجرای فاز اول پروژه اقدام می‌کنیم.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی شهربازی فان فار توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی شهربازی فان فار نیز آغاز و دستگاه‌های فرسوده آن برداشته شده است؛ همچنین ساختمان‌های قدیمی آن تخریب و اکنون عملیات نرده گذاری و محصور کردن آن شروع شده است.

شامبیاتی گفت: اولویت ما و تاکید شهردار کرمانشاه این است که فاز اول این شهربازی برای نوروز ۹۹ قابل بهره برداری باشد. شهربازی فان فار نیز قطعا برای نوروز ۹۹ راه خواهد افتاد .

 

 

انتهای پیام/د

بهره برداری از فاز اول پروژه در تعطیلات نوروز آینده

برچسب ها: شورای شهر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار