وسایل نقلیه الکتریکی تویوتا، میزبان المپیک ۲۰۲۰ توکیو

تویوتا سال آینده نزدیک به ۴ هزار وسیله نقلیه الکتریکی و هیدروژنی را برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در شهر توکیو مستقر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر از یک سال دیگر به آغاز رویداد بزرگ المپیک و پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو باقی مانده است و کشور ژاپن برنامه دارد تا نظم، دقت و کیفیت در ارائه خدمات را به جهانیان نشان دهد. این رویداد بزرگ و گسترده یک موقعیت عالی برای شرکت‌های متعدد ژاپنی است تا ظرفیت‌های بزرگ خود را به نمایش گذاشته و از جنبه‌های تبلیغاتی این رویداد نیز بهره ببرند. به همین جهت، شرکت تویوتا در حوزه حمل و نقل شهر توکیو برنامه ریزی‌های وسیعی انجام داده و می‌خواهد برای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰، سنگ تمام بگذارد.

آمادگی سیستم حمل و نقل الکتریکی تویوتا برای المپیک توکیو

طبق کنفرانس مطبوعاتی مدیران تویوتا، این شرکت سال آینده بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه الکتریکی، هیدروژنی و هیبریدی (گاز-الکتریکی) را در شهر توکیو در اختیار عوامل اجرایی، ورزشکاران، خبرنگاران و بازدیدکنندگان قرار خواهد داد، این وسایل از هر دسته‌ای و با هر ابعاد و کاربردی شامل خودرو، اتوبوس، شاتل، اسکوتر، موتور، دوچرخه برقی و غیره خواهد بود. طبق اعلام تویوتا بیش از ۹۰ درصد این وسایل نقلیه از انرژی الکتریکی برای حرکت استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تویوتا کمری و آوالن جدید، آماده عرضه به بازار


مدیران این شرکت طی مصاحبه اخیر خود اعلام کردند: "حدودا ۳ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نظر گرفته شده است، از این تعداد حدود ۲ هزار و ۷۰۰ وسیله جزو ناوگان رسمی حمل و نقل پیش‌بینی شده برای المپیک در محل‌های برگزاری مسابقات هستند. طبق محاسبات انجام شده به طور تقریبی میزان آلایندگی سیستم حمل و نقل تجاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقدار ۸۰ گرم در هر کیلومتر خواهد بود که در مقایسه با سیستم ناوگان بنزینی یا دیزلی در همین حجم و گستردگی، بیش از ۵۰ درصد کاهش آلایندگی دارد. تویوتا نیز برای کاهش آلایندگی در طی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، دست به تولید و عرضه حدود ۳ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه با انرژی پاک خواهد زد. "

وسایل نقلیه الکتریکی تویوتا، میزبان المپیک ۲۰۲۰ توکیو

البته تویوتا برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ ساخت وسایل نقلیه الکتریکی را آغاز کرد، اما با توجه به نبود ساختار‌های لازم در آن زمان، خط تولید این سری از تولیدات تویوتا متوقف شد، در طی سال‌های اخیر شرکت‌هایی مانند تسلا، جنرال موتورز، نیسان و دیگر برند‌های مطرح به سراغ ساخت خودرو‌های الکتریکی و خودران رفته و تویوتا کمی از این قافله عقب مانده است، به همین جهت این شرکت در سال آینده و به بهانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو قصد دارد تا تولیدات بخش الکتریکی خود را با افزایش تولید همراه سازد.

وسایل نقلیه الکتریکی تویوتا، میزبان المپیک ۲۰۲۰ توکیو

وسایل نقلیه الکتریکی تویوتا، میزبان المپیک ۲۰۲۰ توکیو

انتهای پیام/

ناوگان حمل و نقل الکتریکی تویوتا برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو

برچسب ها: فناوری ، وسایل نقلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار