قدیمی‌ترین سینمای اراک در انتظار خروج از درب اضطراری

سینما فرهنگ اراک که اواسط خرداد ماه پلمب شده منتظر خروج اضطراری از این وضعیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سینما فرهنگ قدیمی‌ترین سینمای شهر  اراک با قدمت ۶۰ ساله که یکی از دو سینمای فعال این کلانشهر  اواسط خرداد ماه اخطار بهداشتی گرفت و تعطیل شد و حالا در انتظار خروج اضطراری از این وضعیت بحرانی است.

محمد دوست رئیس مرکز بهداشت اراک گفت: سینما فرهنگ اراک با توجه به مشکلات بهداشتی و اخطار‌های صادر شده به مدیریت این مجموعه فرهنگی، از اواسط خرداد پلمپ شد و مهلت دو ماهه به مسئولان سینما داده شده تا نسبت به باز سازی و به سازی ساختمان آن اقدام کنند.

قدیمی‌ترین سینمای اراک در انتظار خروج اضطراری از بحران

اما اظهارات مدیر سینما فرهنگ نشان می‌دهد این رشته سر دراز دارد و خروج این سینما از بحران یکی دو ماهه امکان پذیر نیست.

بیات مدیر سینما فرهنگ هم می‌گوید: بازسازی این سینما حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان هزینه دارد که از توان مدیریتی این سینما خارج است.

بعد از تعطیلی سینما فرهنگ اراک اکنون این کلانشهر اراک که مرکز استان هم هست فقط یک سینمای فعال دارد و این سینما که عصر جدید نام دارد به تنهایی نمی‌تواند با نیاز‌های فرهنگی شهروندان اراک را به تنهایی به دوش بکشد و مسئولان باید برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشند.

به منظور بررسی راه چاره مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به بازدید این سینما رفتندو و قول دادند که حداکثر توان خود را برای رفع مشکلات و بازسازی این مکان به کارگیرند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از هماهنگی با شهرداری برای بازسازی رایگان سینما بدون هزینه شهرداری خبرداد و قول داد برای مساعدت‌های دیگر از جمله تسهیلات هم پیگیر باشد.

حجت الاسلام دانشی هم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم قول تامین تجهیزات رایگان از جمله صندلی‌های سینما و تجهیزات سیستم پخش فیلم را داد.

حال باید منتظر بود تا چه موقع سالن ۶۰۰ نفری این سینما که در سال ۱۳۳۹ افتتاح شده و تقریبا تمام اهالی اراک از ان خاطره نوستالژیک دارند چه موقع از این وضعیت اضطراری خارج و اماده می‌شود بار مانده فرهنگ را به دوش بکشد.

انتهای پیام / ج

سینما فرهنگ اراک منتظر خروج از اضطراری وضعیت بحران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.