اخبار حوادث چهارم شهریور ماه ۹۸؛

درگیری بین کارگران ساختمانی در ایوان منجر به قتل شد/کشف بیش از ۲ میلیارد ریال سبوس قاچاق در دهلران

درگیری بین کارگران ساختمانی در ایوان منجر به قتل شد/کشف بیش از ۲ میلیارد ریال سبوس قاچاق در دهلران

مهم‌ترین حوادث امروز چهارم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارم شهریور ماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 درگیری بین کارگران ساختمانی در ایوان منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از درگیری بین دو کارگر ساختمان که منجر به قتل جوان ۳۲ ساله‌ای شد خبر داد.

سرهنگ سعید عالی پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به جرح بین ۲ نفر از کارگران یک ساختمان در شهر ایوان بلافاصله مأموران کلانتری مرکزی به محل نزاع اعزام شدند.

او افزود:با حضور ماموران مشخص شد که این درگیری بین دو کارگر ساختمان که با هم نسبت فامیلی داشتند و در یک ساختمان مشغول کار بودند رخ داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان خاطرنشان کرد: در این درگیری جوان ۳۲ ساله براثر ضربه آهن به سرش به شدت مجروح و برای ادامه درمان به بیمارستان مرکز استان اعزام، اما به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

او یادآور شد: پلیس در همان لحظات آغازین قاتل را دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۲ میلیارد ریال سبوس قاچاق در دهلران

فرمانده انتظامی ایلام گفت: ۱۲ تن سبوس قاچاق در ایست و بازرسی شهرستان دهلران به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی ایلام اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و دریافت خبری مبنی بر انتقال سبوس قاچاق به خارج از استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس دهلران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس توانستند با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک دستگاه کامیون که حامل این محموله بود را شناسایی کنند.

سردار یاری ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران پلیس در ایست و بازرسی سپتون این کامیون را متوقف و ۱۲ تن سبوس قاچاق فاقد هر گونه اسناد و مدارک را از آن کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله توسط کارشناسان بیش از ۲ میلیارد ریال تعیین شده، گفت: در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

یک سوم تصادفات و تلفات انسانی درونشهری ایلام درشب رخ داده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:براساس تجزیه و تحلیل مرکز آمارپلیس راهور استان، در ۵ ماهه نخست سال جاری، یک سوم تصادفات و تلفات انسانی درونشهری ایلام درشب رخ داده است.

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی بیان کرد : رانندگی در شب چالش‌هایی جدیدی را پیش رو رانندگان ایجاد می‌کند از این رو رعایت برخی نکات ایمنی برای رانندگی در چنین شرایطی، امری بسیار ضروری است. البته نباید از یاد برد که رانندگی در شب می‌تواند بسیار پر خطر باشد.

او در رابطه با دلایل افزایش تصادفات درشب گفت :دلایل اصلی را می‌توان در کاهش دید، کم شدن میزان تسلط بر خودرو و حتی عدم تشخیص سرعت و تخمین فاصله ایمن با خودروی جلویی در طول مسیر دانست.

رئیس پلیس راهوراستان چند توصیه مهم و حیاتی برای رانندگی امن تر، در طول شب داشت:

۱- تمیز کردن شیشه خودرو
۲-به هیچ عنوان از چراغ‌های زنون دار غیر استاندارد استفاده نکنید
۳- روشن کردن به موقع چراغ‌های خودرو
۴-نحوه درست برخورد با چراغ‌های نور بالا در طول مسیر
۵- مراجعه به چشم پزشکی
۶-مراقب عابران پیاده باشید
۷- خاموش کردن چراغ داخلی خودرو
۸-مطمئن شدن از کیفیت دید در شب
۹-استفاده از چراغ خودرو در هنگام حرکت
۱۰-از چراغ نور بالا استفاده نکنید
۱۱- از چراغ نور بالا در مکان‌های مناسب استفاده کنید
۱۲- رعایت فاصله قانونی با خودروی جلویی
۱۳-حرکت با سرعت مطمئنه

استمرار طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی در دره شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر گفت:به منظور نهادینه کردن امنیت و آرامش برای آحاد مردم، اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ علی جمالوندی فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در هر جامعه‌ای نیاز است بحث امنیت است و پلیس به عنوان مدافع امنیت، همواره سعی کرده تا به بهترین نحو ممکن آن را در جامعه اجرا کند.

او با اشاره به اینکه پلیس با قدرت برای ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند، افزود: با یاری خداوند، امنیت و آرامش در سطح شهرستان به خوبی قابل لمس است و تلاش همکاران بر این است که این امنیت و آرامش همواره پایدار و تداوم داشته باشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بحث ارتقاء امنیت اجتماعی نیز یکی از موضوعاتی است که برای ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان با جدیت در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ جمالوندی همچنین با اشاره به اینکه طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر در این شهرستان اجرا می‌شود، یاد آور شد: در این راستا به هیچ کس اجاره نخواهیم داد تا امنیت و آرامش شهروندان را مختل کند.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر با اشاره به اینکه امنیت و آرامش شهروندان همواره خط قرمز نیروی انتظامی است، گفت: مردم عزیز نیز باید همواره برای ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کشف یک دستگاه تویوتا کمری قاچاق در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت: یک دستگاه تویوتا کمری قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام اظهار داشت:در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دریافت خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا کمری قاچاق به شهر ایلام موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی این خودرو را که با پلاک جعلی در حال تردد بود شناسایی کردند.

او ادامه داد: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی توانستند در یک عملیات موفق این خودرو را متوقف و راننده آن را دستگیر کنند.

سرهنگ مهری با بیان اینکه ارزش ریالی این خودرو قاچاق توسط کارشناسان ۸ میلیارد ریال تعیین شده گفت: در این راستا متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و خودروی توقیفی به پارکینگ انتقال شد.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.