۲۲۸ پروژه گردشگری به صورت همزمان افتتاح شد/ واکنش مونسان برای سکانداری وزارت میراث فرهنگی

مونسان در حاشیه افتتاح ۲۲۸ پروژه گردشگری به انتخاب شدنش برای سکانداری وزارت میراث فرهنگی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاح همزمان ۲۲۸ پروژه در هتل ویستریا،گفت: با حمایت شما از صنعت گردشگری، اوضاع گردشگری کشور مطلوب و رو به رشد است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری است و هم اکنون ۳۱ باب هتل با ۵ هزار تخت داریم. سهم تهران از این پروژه‌ها ۶ پروژه با ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

گردشگری در سبد خانوار قرار گرفته است

مونسان گفت: امروز برخی از کشورها با تغییر حوزه آی تی به دنبال کاهش ساعات کار هستند و با این کار زمان برای تفریح بیشتر می‌شود. کشور ما نیز این گونه  است و گردشگری در سبد خانوار قرار گرفته است.

وی افزود: امروزه پروژه های جاذب گردشگر بخش قابل توجهی از پروژه های گردشگری را به خود اختصاص داده اند  و ما امروز نقطه ای از کشور را نداریم که جاذبه گردشگری داشته باشد اما امکان خدمات رسانی مناسب به گردشگران را نداشته باشد.

آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان که از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم شرکت داشت، گفت: بهره برداری از ۳هتل و اقامتگاه سنتی، مرکز تفریحی ژوپیتر را آغاز کنید.

اقتصاد با تعطیلی بخش گردشگری آسیب می بیند

پرهام جانفشان مدیرکل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: ما در استان تهران ۹۰ پروژه داریم و امروز از میان این پروژه ها ۱۰ پروژه افتتاح شد.  استاندار تهران بارها تاکید کرده است که اگر بخش گردشگری ما غیر فعال شود، اقتصاد استان آسیب می بیند.

محمدتقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران گفت: تهران جاذبه های زیادی از نظر تاریخی و گردشگری دارد و امیدوارم وضعیت اشتغالزایی استان تهران با کمک وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به شرایط مطلوب برسد.

مونسان: امیدواریم که تا پایان عمر دولت دوازدهم به اهداف پیش بینی شده برسیم

علی اصغر مونسان در حاشیه افتتاح همزمان ۲۲۸ پروژه گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالیم که بگوییم روند گردشگری کشور خوب است و حجم سرمایه گذاری آن در حال حاضر ۲۰۰هزار میلیارد تومان است. سرمایه گذاران معمولا جایی را انتخاب می‌کنند که مثبت و سودآور باشد و بتوان آینده خوبی را برای آن پیش بینی کرد. این نشان می‌دهد که گردشگری کشور روند رو به رشدی را طی می‌کند و من مطمئن هستم که در آینده نزدیک جایگاه خوبی را به خودش اختصاص می‌دهد.

وی افزود:امیدواریم که تا پایان عمر دولت دوازدهم به اهداف پیش بینی شده برسیم.

او در پاسخ به سوال‌هایی مبنی بر معرفی او به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی برای سکانداری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تابع نظر نمایندگان مجلس هستم و امیدوارم هر چه خیر است برای گردشگری پیش بیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.