کراس‌اوور خانوادگی جدید هیوندای معرفی شد

هیوندای کونا، یک کراس‌اوو هیبریدی با دستیار فعال مدیریت سوخت، مشخصات فنی مطلوب و سیستم‌ هوشمند مرکزی با قابلیت‌های فراوان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هیوندای در ماه گذشته میلادی، اطلاعات اولیه مینی‌کراس‌اوور جدید خود را منتشر کرد، حال پس از گذشت یک ماه، تمامی اطلاعات، مشخصات و تصاویر این مدل به صورت رسمی معرفی شد تا نگاهی دقیق‌تر به مینی‌کراس‌اوور هیبریدی کونا داشته باشیم. هیوندای کونا یک خودرو اسپرت جمع‌و‌جور شهری است که تولید آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و یکی از جدیدترین کراس‌اوور‌های هیوندای محسوب می‌شود. مدل جدید این خودرو سال آینده با پیشرانه هیبریدی به بازار خواهد آمد تا نماینده کراس‌اوور‌های سوخت پاک هیوندای در اروپا و امریکا باشد. در حال حاضر دو مدل کونا درون‌سوز و کونا الکتریکی ساخته شده و نسخه هیبریدی این کراس‌اوور، عضو سوم سری هیوندای کونا خواهد بود.


بیشتر بخوانید: رندر RS Q7، خودروی آینده آئودی منتشر شد +تصاویر


مشخصات فنی

منبع تامین انرژی کونا هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر GDI (تزریق مستقیم بنزین) با ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۵ هزار ۷۰۰ دور در دقیقه به علاوه ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور با ۴ هزار دور در دقیقه تشکیل شده است. همچنین یک موتور الکتریکی سازگار مغناطیسی دائمی با ۳۲ کیلووات ساعت انرژی (۴۳ اسب‌بخار) و ۱۰۷ نیوتن‌متر گشتاور نیز به پیشرانه اصلی کمک می‌کند. هیوندای یک بسته باتری ۱.۵۶ کیلووات‌ساعتی لیتیوم-یونی پلیمر نیز برای کونا هیبریدی در نظر گرفته است.

کراس‌اوور خانوادگی جدید هیوندای معرفی شد

کراس‌اوور خانوادگی جدید هیوندای معرفی شد

کراس‌اوور خانوادگی جدید هیوندای معرفی شد

سیستم رانندگی پویا و هوشمند

طبق اعلام هیوندای، نسخه جدید کراس‌اوور کونا، با سیستم انتقال شش سرعته خودکار کلاچ دوگانه، تجربه جدیدی از رانندگی پویا را برای خریداران به ارمغان می‌آورد. برای بهره‌وری در کارایی، سیستم دستیار رانندگی پاک با مدیریت، راهنمایی و قابلیت پیش‌بینی استفاده از سوخت برای این مدل در نظر گرفته شده است، جدا از عملکرد مثبت سیستم سوخت، کارایی فنی خودرو ارقام متوسطی را نشان می‌دهد، به‌گونه‌ای که این کراس‌اوور از حالت سکون تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۱۱.۲ ثانیه طی می‌کند که نشان دهنده سرعت پایین هیوندای کونا هیبریدی است. همچنین نهایت سرعت خودرو به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در داخل سیستم ارتباطی Bluelink، سیستم ناوبری صوتی و تصویری (به‌صورت آپشن)، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تشخیص صدا برپایه پردازش ابری و پشتیبانی از ۶ زبان به همراه Android Auto، Apple CarPlay و Hyundai Live Services از امکانات کاربردی و جذاب این کراس‌اوور خانوادگی هستند.

هیوندای زمان دقیق عرضه و قیمت این مدل را اعلام نکرده است.

کراس‌اوور خانوادگی جدید هیوندای معرفی شد

کراس‌اوور خانوادگی جدید هیوندای معرفی شد

انتهای پیام/

رونمایی از هیوندای کونا هیبریدی

برچسب ها: فناوری ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.