صنعت دفاعی کشور در چند قدمی شناسایی رمزهای «F35» آمریکایی/ ایران تا مهار یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده های ساخت بشر چقدر فاصله دارد؟

سیستم‌های اف ۳۵ پیشرفته‌ترین سیستم‌های پروازی امروزی هستند که کمپانی سازنده آن از این سیستم‌های پروازی «ابرکامپیوتر» یاد می‌کند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دراین گزارش به قسمت‌های دیگری از دستاورد‌های راهبردی باور ۳۷۳ سامانه دفاعی ساخت داخل اشاره می‌شود. ساخت باور ۳۷۳ آنقدر تراز راهبردی نظامی کشور را ارتقا داده که نه تنها آن را می‌توان یک تحول بزرگ در حوزه دفاع هوایی از کشور محسوب کرد بلکه اینک چشم انداز‌های بزرگی نیز را در پیش روی صنعت دفاعی کشور نمایان کرده است.

ایران تا مهار پیشرفته‌ترین هواپیمای ساخت بشر، چقدر فاصله دارد؟/ معجزه بزرگ نظامی برای شناسایی اطلاعات و کد و رمزهای F35 آمریکایی در راه است؟!


بیشتر بخوانید: سن و حقوق سازندگان باور ۳۷۳ / برتری‌های این سامانه نسبت به «پاتریوت» و «اس ۳۰۰» چیست؟ + عکس


درباره یکی از این چشم‌انداز‌ها بخوانید:

الف: F۳۵ به عنوان پیشرفته‌ترین و گران‌ترین جنگنده نسل پنجمی ساخت بشر و پیچیده‌ترین و قدرت‌مندترین جنگنده تاریخ از موقعیت بسیار ممتازی برای عبور از سامانه‌های دفاعی دنیا برخوردار است. مواد سازنده و گوشه‌های این هواپیما طوری طراحی شده اند تمامی عملکردهایش را در درون خود هواپیما مخفی نگه می‌دارد و بدین ترتیب برای رادار‌های دشمن غیرقابل شناسایی است.

ب: اما آیا این هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی قابل مهار است؟! پاسخ به این سوال راهبردی را به نوعی خود مقامات و متفکرین جنگ‌های فوق پیشرفته آمریکا داده‌اند. مقامات آمریکا تاکنون به شدت مخالف خرید و فروش سامانه اس-۴۰۰ به عنوان پیشرفته‌ترین سامانه ضدهوایی در جهان حتی توسط دوستانشان هستند، زیرا بر این باور و بیم هستند که اطلاعات جنگنده‌های اف ۳۵ و نقاط قوت و ضعف آن به دست روس‌ها بیفتد؛ برآورد آن‌ها این است که این سامانه حدود ۴۰۰ کیلومتر شعاع پوشش راداری قدرتمند دارد و می‌تواند کد و رمز‌های به کار رفته در جنگنده اف-۳۵ را کشف رمز کند.

ج: سیستم‌های پروازی اف ۳۵ پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های پروازی امروزی هستند. کمپانی سازنده این هواپیمای از این سیستم‌های پروازی با نام «ابرکامپیوتر» یا «مغز» اف ۳۵ یاد می‌کند. بر اساس آنچه تاکنون منتشر شده، مغز این جنگنده با استفاده از ۵ سنسور مجزا شامل جنگ الکترونیک، رادار، ارتباطات، مسیریابی و شناسایی، سیستم هدفگیری الکترو-اپتیک و سیستم دیده وری توزیع شده کار می‌کند و درون این سیستم‌ها بیش از ۸ میلیون خط کدنویسی پیچیده وجود دارد. به اعتقاد کارشناسان این تعداد از کد‌های هر جنگنده‌ای در ایالات متحده یا دیگر کشور‌های جهان بیشتر است.

د: در این میان ایران با ساخت باور ۳۷۳ گام بزرگی برای ساخت نسخه‌های بسیار نزدیکتر به اس ۴۰۰ و حتی پیشرفته‌تر از آن برداشته است. به همین دلیل، ایران با ساخت نسخه‌های سامانه‌های دفاعی نزدیک و حتی پیشرفته‌تر از اس ۴۰۰ – که زیرساخت‌های مهم و اصلی آن آماده است- فاصله چندانی تا مهار اف ۳۵ آمریکا و شناسایی و دریافت کد و رمز‌های آن ندارد. از سوی باور ۳۷۳ کاملا ایرانی ساخته شده و علاوه بر اینکه بخش نرم‌افزاری فوق پیشرفته آن‌ها نیز توسط خودمان ساخته شده، دستاورد‌های اطلاعاتی و الکترونیکی اشیاء پرنده دشمن از این پس منحصرا در اختیار ایران خواهد ماند. در آستانه بودن ایران برای مهار پیشرفته‌ترین جنگنده تاریخ، ادعای کمی نیست؛ ولی انقلاب اسلامی، در حوزه نظامی تاکنون کم معجزه نداشته و اتفاقا علائم و کد‌های مهم حاکی از آن است که از این به بعد معجزات بزرگتری در راه است.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
به نظر میرسد سرنگونی گلوبال هاوک ( ترایتون ) ان هم توسط سامانه سوم خرداد سپاه نشان از قدرت بالای پدافند هوایی ایران دارد . چرا که سامانه پانزدهم خرداد از سوم خرداد پیشرفته تر است . وزیر دفاع عراق در یک از صحبت های خود پفته بود ما باید اس ۴۰۰ روسیه یا ۱۵ خرداد ایران را بخریم . از طرفی باور ۳۷۳ ایران از ۱۵ خرداد پیشرفته تر است و تقریبا هم تواز تاد آمریکا و اس ۵۰۰ روسهاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
آفرین بر هوش و ذکاوت برو بچه های ایرانی .
ان تنصرالله ینصرکم.
آخرین اخبار