در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برخورد شدید با انتشاردهندگان تصاویر اعضای بدن در فضای مجازی

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با انتشاردهندگان تصاویر اعضای بدن در فضای مجازی بر اساس قانون برخورد شدیدی می‌شود.

جنیدی///ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار تصاویر قسمت‌هایی از بدن در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام اظهار کرد: هرگونه انتشار تصاویر اعضای بدن به صورت برهنه و قسمت‌هایی مانند صورت و دست بیماران در فضای مجازی و اینستاگرام ممنوع است و با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

او ادامه داد: به طور کلی تبلیغات در حوزه پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی بدون مجوز سازمان نظام پزشکی ممنوع است و تبلیغات پزشکی دارویی براساس آئین‌نامه غیرقانونی به حساب می‌آید مگر اینکه یک سری موارد استثنایی از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام شده باشد.

برخورد شدید با انتشاردهندگان تصاویر اعضای برهنه در فضای مجازی

حریرچی گفت: بیمارانی که جهت انجام کاشت مو به پزشک مراجعه کرده‌اند، اجازه انتشار تصاویر خود را می‌دهند و بعد از مدتی در سازمان نظام مهندسی از پزشک معالج خود شکایت می‌کنند که بر اساس قانون با این افراد نیز برخورد شدیدی می‌شود و در وزارت بهداشت هم حلقه‌ای  در حال بررسی هستند تا با موارد غیرقانونی برخورد شود.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: تبلیغات در فضای مجازی غیرقانونی است و وزارت بهداشت سلامت خدمات تبلیغ‌شده در فضای مجازی را به هیچ عنوان تضمین نمی‌‌کند و من به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم گول فضاهای غیرقانونی را نخورند.


بیشتر بخوانید: ظرفیت بالای کشور در تولید دارو‌های بیوتکنولوژی


حریرچی در خصوص دارو گفت: در حال حاضر ۶۷ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و ۹۷ درصد دارو‌ها نیز تولید کارخانجات داروسازی کشورمان است.

او افزود: امروزه در حدود ۷۵ درصد ارزش ریالی دارو‌های مورد نیاز مردم کشورمان در داخل تولید می‌شود و در زمینه ذخیره دارو با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و مردم نگران هیچ مسئله نباشند.

انتهای پیام/

هشدار حریرچی به انتشاردهندگان تصاویر اعضای برهنه در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار