شهدا بهترین الگوی نشاط، حیات و اقتدار جامعه هستند

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: احیای نام شهیدان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در حقیقت احیای ارزش‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در دیدار خانواده سردار شهید محمود قلی پور با ابراز خرسندی از حضور در منزل خانواده شهید گفت: احیای نام شهیدان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در حقیقت احیای ارزش‌ها است.

او به برگزاری سی و سومین یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور در گلزار شهدای رشت اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا در واقع تجلیل از ارزش‌ها است.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی شهدا، بیان کرد: شهدا برای رضای خدا حرکت کردند و این ویژگی باید در آحاد جامعه تسری پیدا کند.

آیت الله فلاحتی به ولایتمداری رزمندگان به ویژه شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا مطیع رهبر زمان خود بودند و همه در وصیتنامه‌های شان آوردند که امام را تنها نگذارید.

وی، شهدا را دلداده دین خدا دانست و تصریح کرد: ویژگی برجسته شهدای ما تلاش بر حفظ دین و ارزش هاست و خدای متعال وعده داده هر کسی دین خدا را یاری کند خدا او را یاری می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال از شهادت قلی پور می‌گذرد، خاطرنشان کرد: مردم همچنان نام و یاد شهید قلی پور را گرامی می‌دارند.

آیت الله فلاحتی، فداکاری برای خدمت به مردم را از جمله ویژگی شهدا ذکر کرد و یادآور شد: شهیدان جان خود را فدا کردند تا مسیر خدمت به مردم باقی بماند.

او با اشاره به اینکه ایثار بزرگ‌ترین ویژگی شهداست، تصریح کرد: شهدا ذوب در اسلام بودند و این الگو می‌تواند نشاط، حیات و اقتدار را برای هر جامعه و تمام نسل‌ها به ارمغان آورد.

امام جمعه رشت، شهدا را بهترین الگو برای نسل امروز و آینده دانست و افزود: نام و یاد شهدا فراموش شدنی نیست و با انقلاب اسلامی تنیده شده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قدردان خانواده شهدا هستیم، تصریح کرد: وظیفه داریم خدمت خانواده شهیدان حضور پیدا کنیم ضمن اینکه امیدواریم رهرو خون‌هایی باشیم که در راه رضای خدا هدیه شده است.

شهدا مولفه اساسی تداوم انقلاب اسلامی هستند
استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور شهدا را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار و اساسی پیروزی و استمرار مقتدرانه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی متاثر از جانفشانی شهدای بزرگ مانند سردار شهید قلی پور است.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه یادمان نمی‌رود ملت ایران در دفاع مقدس با جوانمردی ایثارگرانی مانند سردار شهید قلی پور توانست فتح بزرگ را کسب کند، تصریح کرد: استمرار موفقیت ملت ایران با پیمودن راه شهیدان محقق می‌شود.

پیروی از خط امام ویژگی برجسته شهید قلی پور بود
همسر شهید حاج محمود قلی پور نیز در دیدار مذکور تصریح کرد: شجاعت، صبر و پیروی از خط امام ویژگی سردار شهید قلی پور بود.
امروز ساعت ۱۷، سی و سومین سالگرد یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور و ۱۹۸ شهید والامقام عملیات کربلای۲ در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ

زنده نگه داشتن یاد شهدا احیای ارزش هاست

برچسب ها: شهید ، خانواده شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.