مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هشدارهای هواشناسی به کشاورزان/ دامداران و عشایر از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند

حقیقت گفت: با توجه به بارش های رگباری در مناطق شمالی به عشایر و دامداران توصیه می شود تا پایان هفته از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

روز/هشدارهای هواشناسی به کشاورزان/ دامداران و عشایر از رفتن به ارتفاعات خودداری کنندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش باران در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: امروز  برای سواحل دریای خزر بارش باران و استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، قزوین و البرز بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: تا روز پنج شنبه در ساعات بعدازظهر بارش در سواحل خزر، استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به صورت رگبار ادامه دارد.

حقیقت در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط کنونی جوی به کشاورزان مناطق شمالی که شالی برداشت کردند،  توصیه می شود مراقب شالی های خود باشند و آن را به مکان امن انتقال دهند چرا که احتمال آب گرفتگی معابر وجود دارد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در مناطق که احتمال بارش همراه با رعد و برق وجود دارد، کشاورزان از محلول پاشی، سم پاشی و برداشت محصول تا روز پنج شنبه اجتناب کنند.

وی در توصیه ای دیگر به نخل کاران افزود: کشاورزان مناطق جنوبی به ویژه استان های کرمان، هرمزگان و فارس، برداشت خرما را به ساعات خنک روز موکول کنند.

به گفته حقیقت، کشاورزان برای جلوگیری از ترک خوردگی انار از محلول پاشی اسیداوریک استفاده کنند و همواره آب کافی را به باغات دهند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارهای هواشناسی بگیرند/هشدار نسبت به آفت مگس مدیترانه ای


این مقام مسئول افزود: با توجه به ماندگاری هوای گرم در مناطق جنوبی از گلخانه داران تقاضا داریم که نسبت به تهویه مناسب واحدهای خود اقدام کنند تا آسیبی از این حیث به محصولشان وارد نشود.

وی در توصیه ای به عشایر و دامداران گفت: با توجه به بارش های رگباری به عشایر و دامداران مناطق شمالی توصیه می شود که تا پایان هفته  به ارتفاعات نروند و همواره از چرای دام در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

حقیقت با اشاره به اینکه امسال میزان بارش در بسیاری از مناطق بیش از نرمال بود، بیان کرد: براین اساس امسال مشکل کمبود منابع آب های سطحی مرتفع شده است و در خصوص آب های زیر زمینی وزارت نیرو باید پاسخگو باشد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه بارش‌های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

انتهای پیام/

ضرورت تهویه مناسب در واحدهای گلخانه ای مناطق جنوبی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار