سازمان ملل: حملات امارات و عربستان به یمن به مثابه جنایات جنگی است

بازرسان سازمان ملل اعلام کردند حملات هوایی تحت هدایت ائتلاف سعودی در یمن و استفاده از گرسنگی به عنوان یک تاکتیک ممکن است به مثابه جنایات جنگی باشد.

سازمان ملل: حملات امارات و عربستان به یمن به مثابه جنایات جنگی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بازرسان سازمان ملل اعلام کردند دولت‌های یمن، امارات و عربستان مسئول نقض حقوق بشر در یمن هستند. یمن شاهد فاجعه انسانی است و ۸۰ درصد مردم این کشور برای ادامه حیات به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

بازرسان سازمان ملل افزودند حملات هوایی تحت هدایت ائتلاف سعودی در یمن و استفاده از گرسنگی به عنوان یک تاکتیک ممکن است به مثابه جنایات جنگی باشد.

به گفته آن‌ها، دولت‌های فرانسه و انگلیس در حالی سلاح به یمن منتقل می‌کنند که می‌دانند از این سلاح‌ها برای جنایت جنگی استفاده خواهد شد.

بازرسان تاکید کردند جنایات در یمن نباید بدون مجازات بماند. آن‌ها همچنین فهرستی محرمانه از مظنونین این جنایات به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ارائه کردند.

عربستان و متحدانش از ششم فروردین ۱۳۹۴ جنگی تمام عیار و ویرانگر را علیه کشور فقیر یمن به راه انداختند. این جنگ ویرانگری‌های گسترده در سطح تاسیسات زیربنایی، منازل، مدارس و بیمارستان‌ها در پی داشته و باعث کشتار غیرنظامیان یمنی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار