بهای گران نان در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: قیمت تمام شده نان در استان با وجود لحاظ مولفه های حمایتی کنترل قیمت نان توسط دولت، گران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در نشست کارگروه آرد و نان خراسان رضوی گفت: هم اکنون نان در شهر هرات کشور افغانستان با توجه به اینکه قیمت تمام شده تولید آن بیشتر از خراسان رضوی است با قیمت کمتر و کیفیت مناسب تری به مردم عرضه می‌شود.

او ادامه داد: گندم و سوخت در هرات وارداتی است و قیمت مصرفی هر کیلو وات – ساعت برق سه سنت برای اهالی هرات محاسبه می‌شود با این حال قیمت بهترین نان آنان هر قرص ۱۶ هزار ریال ایران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در ایران به آرد یارانه تعلق می‌گیرد و سوخت مصرفی نانوایی‌ها در خراسان رضوی از داخل کشور تامین شده و نسبت به هرات با هزینه کمتری به دست نانوایی‌ها می‌رسد با این حال قیمت نان از هرات بیشتر است.

رسولیان افزود: نان، قوت غالب مردم است و باید روشی را اتخاذ کرد که قیمت تمام شده نان برای مردم خراسان رضوی کاهش یابد.

او تصریح کرد: اختصاص آرد یارانه ای به نانوایی‌ها روش درستی نیست و باید اجازه داد نرخ آرد آزاد شود تا در فضای رقابتی بین نانوایی‌ها هم نرخ نان و هم کیفیت آن اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: با این حال تا زمانی که دولت به آرد، یارانه اختصاص می‌دهد ناگزیر به تعیین نرخ برای نانوایی‌های دولتی است، اما در نرخ گذاری جدید، خودداری از فشار اقتصادی بیشتر به مردم در اولویت قرار می‌گیرد و نرخ‌های جدید چندان افزایشی نخواهد داشت.

رسولیان افزود: نرخ‌های جدید انواع نان در خراسان رضوی با در نظر گرفتن نرخ‌های ۹ استان دیگر و مقایسه با آنان توسط این کارگروه بررسی و تعیین شده است و نرخ‌های نهایی پس از تایید استاندار توسط اتحادیه صنف نانوایی‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

او با اشاره به طرح‌های استاندار خراسان رضوی مبنی بر رتبه بندی نانوایی‌ها و اجرای طرح "از مزرعه تا سفره" برای ارتقای کیفیت نان تصریح کرد: رتبه بندی نانوایی‌ها به اصلاح نرخ‌ها و تعیین نرخ‌های واقعی نان کمک زیادی می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس برای توزیع آرد در بین نانوایی‌های استان، گفت: تعیین نرخ جدید برای حمل و نقل آرد از مسئولیت استان خارج است، اما پیشنهاد اصلاح نرخ مزبور از استان به مسئولان کشوری داده شده است.

رسولیان افزود: با توجه به حجم زیاد درخواست نانوایی‌های خراسان رضوی برای دریافت آرد از شرکت حمل و نقل خلیج فارس، تغییراتی در بازه زمانی توزیع آرد به ویژه در دهه اول محرم و دهه آخر صفر و همچنین چگونگی حمل آرد ایجاد می‌شود تا از فشار زیاد تقاضا بر روی این شرکت کاسته شود.

انتهای پیام//ف.س

 

اختصاص آرد یارانه ای به نانوایی‌ها روش درستی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار